Tartalommarketing: még három buktató
A tartalommarketing, mint marketing stratégia, egyre nagyobb népszerűségnek örvend manapság. Sokféleképpen megragadhatjuk célcsoportunk figyelmét, ennek egyik legjobb módja ezen stratégia alkalmazása.
Na de az élet nem habostorta, természetesen ez a stratégia is számos buktatót rejt. Azonban, ha tudatában vagyunk a ránk leselkedő veszélyeknek, könnyedén lepereg rólunk minden kellemetlenség. Az előző bejegyzésben már volt szó két buktatóról, most pedig lássunk még hármat!
1. A tartalmamnak nincs se füle, se farka.
A tartalommarketing nem arról szól, hogy véletlenszerűen és koordinálatlan módon hozunk létre tartalmakat. Épp ellenkezőleg! Az egész folyamatot egyértelmű célkitűzésekre kell építenünk és sosem szabad szem elöl tévesztenünk az irányt. Csak céltudatosan!
2. A tartalmam tökéletes. A befektetések mégsem igazán térülnek meg.
A legtöbb vállalat hajlamos akár elavult tartalmakat is választani, de ahhoz, hogy a tartalommarketing nagyobb hasznot hozzon, úgy is kell rá tekinteni, mint egy működőképes üzleti eszközre. A tartalomnak aktuálisnak, érdekesnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie. Fontos tehát az elemzés. Meg kell nézni, mely folyamatok zajlanak le a vállalaton belül, min kell változtatni. A tartalommarketing szóljon az üzlet erősségeiről és az újdonságról! Mindjárt sokkal érdekesebbé válik.
3. A tartalmam tökéletes... de csak szerintem.
Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a jó tartalom minden munkát elvégez, de ez egy hatalmas tévedés. Néha a túlságosan sok tartalom létrehozása a célközönség megszólítása céljából azt eredményezi, hogy a hasonlóan fontos területekre nem fordítunk kellő figyelmet. Így például hanyagoljuk az internetet, az értékesítési csatornákat és az egyéb rendelkezésünkre álló forrásokat.