Hogyan használjuk a QR-kódot?
A QR-kód marketing feltétele
A QR-kód marketing manapság nagyon elterjedt, éppen ezért sokan helyeznek el QR-kódokat hirdetésben, termékdobozon, céges autón, névjegykártyán, stb.
A QR-kódok sok esetben egyszerűen csak az adott cég weboldalára vezetik a felhasználót, ami azonban nem alkalmas arra, hogy azt mobileszközökön nézzék a látogatók.
Mivel a QR-kódokat az esetek döntő többségében okostelefonnal olvassák le, így ha nincs az oldalunk optimalizálva a kis kijelzőkre, inkább ne alkalmazzuk a kódokat, mert ebben az esetben a weboldalra érkező felhasználók 95%-a azonnal visszafordul!
Tehát a QR-marketing legfontosabb alapfeltétele, hogy a QR-kód beolvasása után egy mobilra optimalizált webes érkezőfelületre (ún. landing page) jusson el a felhasználó! Ilyen felületet rendkívül egyszerűen létrehozhat! Tudjon meg többet a Kreatív website-ról itt!
A QR-kódok vezethetnek:
- Mobil weboldalunkra (a mobil weboldalakról bővebben itt olvashat)
-
Reszponzív weboldalunkra (a reszponzív weboldalakról bővebben itt olvashat)
-
Mobil weboldalunk egy adott menüpontjára (például részvétel egy nyereményjátékban, kuponletöltés, hírlevél feliratkozás, stb.)
- Egy adott termékhez külön létrehozott egyedi weboldalra (ún. micro site-ra), ahol adott termékről minden részletet megtudhatnak a böngészők.
- Egy adott kampányhoz külön létrehozott egyedi weboldalra, amely független a mobil- vagy reszponzív weboldalunktól, hiszen csak adott kampány végéig él.
Hogyan csináljuk jól?
- A QR-kód leolvasása után a felhasználót vezessük mindenképpen egy mobileszközre optimalizált webes felületre!
- A QR-kód marketing alkalmazása szinte mindenhol lehetséges, csak a kreativitásunkon múlik, hogy hol és mikor vetjük be! Alkalmazzuk ezért bátran, és tűnjünk ki a szürkeségből! Helyezzük el QR-kódunkat mindenhol, ott is, ahol senki se számítana rá!
- Legyen QR-kódunk eredeti és egyedi! Alkalmazzuk itt is céges arculatunk színeit, csempésszük bele vagy mellé cégünk logóját, tegyük egyedivé, figyelemfelkeltővé és felejthetetlenné! Ez fokozza az érdeklődők kíváncsiságát és növeli a beolvasások számát.
- Gondoljunk a leolvashatóságra, figyeljünk oda a méretarányokra.
- Egy óriásplakátra nem szabad kis QR-kódot tenni, mivel azt nem fogják észrevenni.
- Egy szóróanyagon vagy hirdetésben a kód nem lehet túl nagy, ha csak nem éppen a kód dizájnja a lényeg.
- Kerüljük a halvány vagy kicsi kódokat, de ügyeljünk arra is, hogy a kódból ne legyen semmi kitakarva az akadálymentes beolvasás érdekében.
- Használat előtt teszteljük a QR-kódot, készítsünk próbanyomtatást és lehetőleg több készülék segítségével, különféle fényviszonyok mellett is ellenőrizzük a leolvasást.
Hogyan ösztönözzük a felhasználókat a leolvasásra?
- Kínáljunk exkluzív, csak itt elérhető információkat (tippek a termék felhasználásához, katalógusok, prospektusok, árlisták letöltése, terméket bemutató rövidfilmek, stb.)
- Ajándékokkal (például ingyenes termékminta küldése kérésre, stb.)
- Kuponokkal (vásárláskor válthatók be)
- Nyereményjátékokkal
- Használjunk az egyes kampányainkhoz különböző QR-kódokat, így egyből arra a felületre tudjuk navigálni a felhasználót, amelyet meg szeretnénk neki mutatni, vagy ahol a neki szánt üzeneteket elérheti.
- Kínáljunk többletinformációkat! Az újsághirdetésekben, plakátokon vagy szórólapokon elhelyezett QR-kódokkal olyan további információkat adhatunk termékünkről vagy cégünkről, amelyekre hely hiányában ott nincs lehetőség. (Akár a hirdetett termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó képeket és videókat is egyszerűen bemutathatunk, ezzel még interaktívabbá téve a hirdetésünket.)
- Kövessük nyomon az eseményeket! Figyeljük a QR-kódok leolvasásának számát, így mérhetjük akcióink és újsághirdetéseink sikerét és hatékonyságát is! (A Kreatív website kezelőfelülete tökéletesen alkalmas a QR-kódok leolvasásának követésére és kiértékelésére!)
Miben tud segíteni Önnek a Kreatív website? Kattintson ide a részletekért! |