A reszponzív weblapkészítés 3 alapvető szempontja
Ahogy eddig számos írásunkban volt róla szó, a reszponzív webdizájn nem egyfajta mai trend, hanem alapkövetelmény.
Hogy felvehessük a versenyt a konkurenciával, és hogy javítsuk a felhasználói élményt, három dolgot kell szem előtt tartanunk. A továbbiakban ezekről részletesen beszámolunk.
Ami a weblapra vonatkozik:
1. Minden böngészőhöz és operációs rendszerhez alkalmazkodjon.
Különféle böngészők különféle módon jelenítik meg a weblapokat, így biztosítani kell, hogy a tartalom megfelelően jelenjen meg Chrome, Explorer, Firefox, Safari vagy Opera használatával is.
A böngészőkhöz hasonlóan az operációs rendszert is figyelembe kell vennünk. Bár korábban a Windows a felhasználók 90%-a által használt rendszer volt, ma e téren nagy változás tapasztalható.
A Linux, a Mac OSX egyre népszerűbbek és nem feledkezhetünk meg az okostelefonok vagy tabletek saját operációs rendszereiről sem, melyek egyes országokban az internetforgalom nagy részét bonyolítják le.
2. Alkalmazkodjon minden képernyőmérethez és felbontáshoz is.
Amikor meghalljuk a reszponzív weblap szót, valószínűleg az első dolog, ami eszünkbe jut, az az, hogy az efféle oldalak minden képernyőmérethez és felbontáshoz alkalmazkodnak.
3. Bármilyen kapcsolatsebesség mellett lehessen használni.
3G, 4G, WiFi... a kapcsolat sebessége is különféle lehet és nem titok, hogy ez jelentősen befolyásolja a felhasználói élményt.
Tudatában kell lennünk, hogy az okostelefonok felhasználóinak lehetőségei korlátozottak: az a jellemző, hogy havonta meghatározott mennyiségű megát fogyaszthatnak, így valószínűleg ha csak mobilnetezni tudnak, nem nyitják meg a videókat és az egyéb, sok megát fogyasztó tartalmakat.
Szükség van a weblap optimalizálására, de ezzel nem szabad túlzásba esni. A képek lehetnek rosszabb minőségűek, kisebbek, de azért ne tüntessük el őket. Maradjon élvezhető az oldal!
A kulcsszó tehát az „alkalmazkodás”.
A reszponzív honlapokról itt olvashat bővebben! |