Egy kevéssé kihasznált eszköz – a köszönő oldal
Ha van már egy jól működő, mobilbarát weboldala, amit a keresők is jól rangsorolnak, már jó úton van cége sikeréhez.
Kínálatával, szolgáltatásával, vagy akár blogjával nem csak felkeltette a látogatók érdeklődését, de aktivitásra is bírta őket (ezt nevezik szakmai nyelven konverziónak).
Tehát a látogató kérdést tett fel valamivel kapcsolatban, ajánlatot kért, vásárolt valamit, vagy feliratkozott a hírlevélre egy űrlapon keresztül.
Ekkor két dolog történhet.
Vagy egy elégedett, vagy egy bizonytalan, bosszús ügyfele lesz.
Bizonyára önnel is előfordult már, hogy pl. feliratkozott egy hírlevélre, de nem tudta, hogy az valóban sikerült-e, mert nem kapott semmiféle visszajelzést. Ilyenkor akár napokig is bizonytalan lehetett, amíg az első – általában adott napra időzített – levél megérkezett a postafiókjába. Ön ne tegye ezt meg látogatóival!
Azt javasoljuk, hogy mindenképp építsen be egy köszönő oldalt is, mert ez nem csupán egy barátságos gesztus, de a felhasználói élményt is növelheti, eloszlatva a bizonytalanságot, emellett az ön eredményességét is növelni tudja, ha jól alkalmazza.
Nézzük mire tudja használni
Mérésre
Ugye ennek a fontosságát nem is kell hangsúlyozni.
Ugyanis ez a legjobb módja a konverziók mérésének. Márpedig aki tudatosan építi a weboldalát és sikereket akar elérni, mindent mér.
Amikor a köszönő oldal url-jét beállítja a Google Analytics fiókjában, azonnal statisztikát láthat a konverziókról.
Mi ezt annyira fontosnak tartjuk, hogy a weboldal készítésekor olyan kezelőfelületet alakítunk ki ügyfeleinknek, amivel játszi könnyedséggel tudnak létrehozni köszönő oldalakat is.
Egy következő aktivitás kiváltására (call to action)
Fontos tudni, hogy egy visszatérő látogatónak 60-70 százalékos eséllyel lehet értékesíteni, míg aki először jár az oldalon, mindössze 5-20 százaléka vásárol. Ezért az egyik legfontosabb feladat egy visszatérő ügyfélkör kialakítása. Ennek ma az egyik legnépszerűbb formája az, ha a Facebookon is csatlatlakozik oldalunk követőihez, hisz itt tudjuk legkönnyebben elérni.
Jelenleg mi a képen látható call to action funkciót használjuk ki.
Ajánlhat további tartalmakat, termékeket
Amennyiben pl. egy cikkre talált rá a keresőben és így jutott az oldalunkra, ajánlhatja további tartalmait, vagy vásárlás esetén a kiválasztotthoz kapcsolódó termékeket.
Ajándékozhat
Ez a felület remek lehetőség egy kupon, vagy termékminta felajánlására. Ezzel tovább növelheti a felhasználói élményt és jó eséllyel legközelebb is visszatér a vásárló. Emellett remek eszköze az adatbázis építésnek.
Kérhet visszajelzést
Megkérdezheti pl. Milyen témákról olvasna szívesen a jövőben?, Milyen szolgáltatást hiányol a kínálatból?, stb.
Mindezek a példák persze csak a gondolatébresztést szolgálják. Mindenkinek magának kell látnia, mi az ami segítheti a jövőbeni stratégiájának kialakításában. Mivel jut közelebb kitűzött céljaihoz, legyen az márkahűség kialakítása, vagy közösségépítés.
Tehát ha sok látogatót szeretne, első lépésként ellenőrizze le, hogy oldala hogy teljesít a keresőkben és hogy reszponzív weboldala van-e. Ha pedig fontos az ön számára, hogy ügyfelei elégedettek is legyenek, állítson be köszönőoldalakat az űrlapjaihoz.
Ön is szeretne ilyen funkciót a weboldalába? Keressen bennünket, szívesen segítünk! |