Egyre több az okostelefonos internetező

2013 végére a hazai oldalletöltések között a mobileszközről generált oldalletöltések már a tízszázalékos határt ostromolják, ami azt jelenti, hogy minden tízedik oldalletöltést mobileszközről generálnak. Annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze tíz százalékát tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19 százaléka iPhone-ról érkezik.

A felhasználók leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség és fitnesz, valamint a mobilos vásárlás.

A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ban, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka, így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.

A kedvezményes árak és a feature phone-ok (hagyományos mobilok) fokozatos eltűnése következtében bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67 százalékos penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő – 38,2 százalék a teljes 15 évesnél idősebb népességben.

Forrás: index.hu

mobilok.jpg