Izmosodik a mobil reklámpiac

A mobiltelefonok eladása évről évre rekordokat dönt, és a felhasználók egyre nagyobb számban intézik ügyeiket az okos készülékek segítségével − elkerülhetetlennek látszik, hogy a vállalatok mindennapjaiban is megjelenjenek a mobilra optimalizált alkalmazások. Tavaly lépte át első alkalommal az egymilliárdos eladási darabszámot az okostelefonok piaca, miközben az Android operációs rendszer tovább erősítette vezető piaci szerepét. Több mint egymilliárd, 1009,6 millió okostelefont értékesítettek a világon, 39,2 százalékkal többet a 2012-es 725,3 milliónál. Ezen belül tavaly csak az Android operációs rendszeren futó okostelefonokból többet adtak el - 793,6 milliót -, mint 2012-ben okostelefonból összesen, beleértve minden létező operációs rendszert.

Izmosodik2.jpg

Az Android 2013-ban 78,6 százalékra növelte piaci részesedését a 2012-es 69,0 százalékról. Az androidos okostelefonokból több mint másféleszer annyit értékesítettek 2013-ban, mint 2012-ben. Az Apple iOS operációs rendszerén futó készülékek eladásai 12,9 százalékkal nőttek 2013-ban az előző évihez képest, de mivel ez a növekedés elmaradt a piac 39,2 százalékos növekedési ütemétől, az iOS operációs rendszer részaránya az okostelefonok piacán 15,2 százalékra csökkent a 2012-es 18,7 százalékról. Tavaly 153,4 millió iOS operációs rendszeren futó okostelefon kelt el a világpiacon a 2012-es 135,9 millió után. A Windows Phone operációs rendszer eladásai közel megduplázódtak, az eladott készülékek száma 33,4 millióra emelkedett az előző évi 17,5 millióról, az operációs rendszer piaci részesedése így 2,4 százalékról 3,3 százalékra nőtt. A BlackBerry készülékek értékesítése visszaesett, 32,5 millióról 40,9 százalékkal, 19,2 millióra csökkent, a piaci részesedés pedig 4,5 százalékról 1,9-re zsugorodott.

A többi operációs rendszer tavaly 10,0 milliós készülék eladással 1,0 százalékos piaci részesedést hasított ki magának, lényegesen kisebbet a 2012-ben 39,3 milliós eladási számmal kiérdemelt 5,4 százaléknál.

Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka új felhasználóként alig egy éve birtokolja készülékét, 43 százalék viszont már két éves tapasztalattal rendelkezik. A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás. A kutatás szerint az okostelefon mellett a táblagépek népszerűsége is folyamatosan nő, használati körük pedig bővül.

Forrás: Pr7/ MTI