Google térképek és chatbox használata a weboldalakon

Ügyfeleinknek küldött májusi hírlevelünkben szót ejtettünk a weboldalakon használt kapcsolati térképek cseréjéről. Valamint bemutattunk egy új és divatos lehetőséget, a chatbox (más néven csevegő ablak) használatát a honlapokon.

Májusi tájékoztatónk nem csak partnereinknek érdekes, Ön is fog benne praktikus ötleteket találni. Olvassa el cikkünket!

 

Google térkép cseréje a weblapokon

google térkép használata

A Kreatív website által kezelt honlapokon az eddig használt térképek megjelenítési módját úgynevezett iframe alapúra cseréltük ki.

A cserére azért volt szükség, mert a Google június közepétől megváltoztatja a Google Maps korábbi díjszabását és bizonyos számú térképes megjelenítést követően fizetőssé válik azok betöltése a weboldalakon.

Az új, iframe alapú térképes megjelenítés ingyenes és nincs megjelenítések számához kötve.

Pár szóban a Google térképek működéséről

A Google térkép adatbázisában minden helyet, minden elemet és címet egy betűkből és számokból álló kód azonosít. A honlapok kapcsolati térképeinek megjelenítésekor ezt az azonosítót használja a Kreatív website rendszere is.

Amennyiben egy vállalkozás regisztrálva van a Google Maps-en, akkor cégnévvel fog a térképen szerepelni. Regisztráció hiányban a keresés nem fog találatot mutatni. Érdemes Önnek is ellenőriznie, hogy cége fent van-e a Google Maprs adatbázisában. Keressen rá a cégnevére ide kattintva.

Ha nem lát találatot, akkor érdemes elvégeznie a regisztrálást és létrehoznia egy Google-adatlapot vállalata számára. Ezt itt teheti meg: https://www.google.hu/intl/hu/business/

A Google-adatlap nem csupán a térkép miatt érdekes, ugyanis megadhatja itt az adatait (weblap cím, telefonszám, nyitva tartás), és képeket is tölthet fel vállalkozásáról.

 

Chatbox használata a weboldalakon

csevegő ablak, weboldal

Készítettünk egy új csevegő ablak funkciót a Smartsupp segítségével ügyfeleink számára. (A Smartsupp chatboxról bővebben itt is olvashat: https://www.smartsupp.com/hu/.)

Az új fejlesztésünk azon weboldalak esetében lehet nagyon hasznos megoldás, ahol a honlapon keresztül sok kérdés érkezik a felhasználóktól. Az érdeklődők a chatboxot használva gyorsan és kényelmesen tudnak kérdezni szolgáltatásaival, vagy termékeivel kapcsolatban. Ön pedig értesítést kap, ha üzenetet ír valaki és egyszerűen válaszolhat a Smartsupp-fiókjából.

Az ilyen (és ehhez hasonló) chat ablakok előnye még, hogy online-ra és offline-ra is állíthatóak, aszerint hogy épp gépközelben tartózkodik-e.

Ez egy nagyon divatos és felhasználóbarát megoldás, de azért érdemes átgondolnia, hogy valóban hasznos lesz-e a webhelyét böngészők számára.

Véleményünk szerint csak és kizárólag akkor használja a weboldalán, ha Ön, vagy valamelyik munkatársa valóban munkaidőben gép előtt ül és válaszolni tud a kérdésekre. Ha alkalmaz csevegő ablakot a webhelyén, de az egyfolytában offline üzemmódban van, akkor azzal bizalmatlanságot kelt leendő ügyfeleiben, ezzel pont az ellenkező hatást érve el.

 

Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!