Google térképek és chatbox használata a weboldalakon
Ügyfeleinknek küldött májusi hírlevelünkben szót ejtettünk a weboldalakon használt kapcsolati térképek cseréjéről. Valamint bemutattunk egy új és divatos lehetőséget, a chatbox (más néven csevegő ablak) használatát a honlapokon.
Májusi tájékoztatónk nem csak partnereinknek érdekes, Ön is fog benne praktikus ötleteket találni. Olvassa el cikkünket!
Google térkép cseréje a weblapokon
A Kreatív website által kezelt honlapokon az eddig használt térképek megjelenítési módját úgynevezett iframe alapúra cseréltük ki.
A cserére azért volt szükség, mert a Google június közepétől megváltoztatja a Google Maps korábbi díjszabását és bizonyos számú térképes megjelenítést követően fizetőssé válik azok betöltése a weboldalakon.
Az új, iframe alapú térképes megjelenítés ingyenes és nincs megjelenítések számához kötve.
Pár szóban a Google térképek működéséről
A Google térkép adatbázisában minden helyet, minden elemet és címet egy betűkből és számokból álló kód azonosít. A honlapok kapcsolati térképeinek megjelenítésekor ezt az azonosítót használja a Kreatív website rendszere is.
Amennyiben egy vállalkozás regisztrálva van a Google Maps-en, akkor cégnévvel fog a térképen szerepelni. Regisztráció hiányban a keresés nem fog találatot mutatni. Érdemes Önnek is ellenőriznie, hogy cége fent van-e a Google Maprs adatbázisában. Keressen rá a cégnevére ide kattintva.
Ha nem lát találatot, akkor érdemes elvégeznie a regisztrálást és létrehoznia egy Google-adatlapot vállalata számára. Ezt itt teheti meg: https://www.google.hu/intl/hu/business/
A Google-adatlap nem csupán a térkép miatt érdekes, ugyanis megadhatja itt az adatait (weblap cím, telefonszám, nyitva tartás), és képeket is tölthet fel vállalkozásáról.
Chatbox használata a weboldalakon
Készítettünk egy új csevegő ablak funkciót a Smartsupp segítségével ügyfeleink számára. (A Smartsupp chatboxról bővebben itt is olvashat: https://www.smartsupp.com/hu/.)
Az új fejlesztésünk azon weboldalak esetében lehet nagyon hasznos megoldás, ahol a honlapon keresztül sok kérdés érkezik a felhasználóktól. Az érdeklődők a chatboxot használva gyorsan és kényelmesen tudnak kérdezni szolgáltatásaival, vagy termékeivel kapcsolatban. Ön pedig értesítést kap, ha üzenetet ír valaki és egyszerűen válaszolhat a Smartsupp-fiókjából.
Az ilyen (és ehhez hasonló) chat ablakok előnye még, hogy online-ra és offline-ra is állíthatóak, aszerint hogy épp gépközelben tartózkodik-e.
Ez egy nagyon divatos és felhasználóbarát megoldás, de azért érdemes átgondolnia, hogy valóban hasznos lesz-e a webhelyét böngészők számára.
Véleményünk szerint csak és kizárólag akkor használja a weboldalán, ha Ön, vagy valamelyik munkatársa valóban munkaidőben gép előtt ül és válaszolni tud a kérdésekre. Ha alkalmaz csevegő ablakot a webhelyén, de az egyfolytában offline üzemmódban van, akkor azzal bizalmatlanságot kelt leendő ügyfeleiben, ezzel pont az ellenkező hatást érve el.
Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!