Hogyan tartsa az érdeklődőket a weboldalán?
Sokat tehet Ön is azért, hogy a honlapját böngészők tovább maradjanak a weboldalán. Ehhez megfelelő felhasználói élményt kell nyújtania, illetve figyelnie arra, hogy a látogatói könnyen megtalálják, amit keresnek.
Cikkünkben mutatunk 7 tippet, hogy növelni tudja a honlapján töltött időt, és ezáltal előrébb kerüljön a találati listákban is.
1. Gondoljon az első megnyitásra
A kialakított véleményünket nagyon nehezen változtatjuk meg. Ezt kell Önnek is szem előtt tartania, amikor weboldalát tervezi. Weblapja az üzletének virtuális kirakata lesz. Az ömlesztett szövegek, a túl sok szín alkalmazása, a rossz minőségű képek használata nem kelt jó benyomást a látogatókban. A túlzásba vitt animációk és a csicsás dizájnelemek is ronthatják a tartalom áttekinthetőségét. Honlapja mindig rendezettséget sugalljon. Elsődleges szempont a felhasználóbarát megjelenés és a navigáció azonnali átláthatósága legyen! A jó kezdőlapokról ebben a cikkünkben is olvashat: https://kreativ-website.hu/cikk/ilyen-a-jo-kezdolap
2. Adjon értékes tartalmat
Ne csupán azért írjon szövegeket a weboldalára, hogy annak tartalmát gazdagítsa. Akkor sem, ha azt olvassa lépten-nyomon, hogy a tartalommarketing mennyire fontos a keresőoptimalizálás szempontjából. Természetesen fontos a weblap szövegezése a SEO-ban, de ne a Google-nek szánja a tartalmakat, hanem a leendő vásárlói figyelmét keltse fel velük. Akkor fogják a menüpontjait és termékleírásait elolvasni, ha azok értékes információt nyújtanak.
3. Figyeljen a szöveg olvashatóságára
A nehezen olvasható szövegeket nem szeretik a látogatók. Fontos, hogy a szöveg és a weboldal háttere megfelelő kontrasztban legyen egymással. A legjobb a világos háttér és sötét betűk alkalmazása. Minél jobban tagolja a mondanivalóját, annál könnyebbé válik a befogadása, ezért tegye minél szellősebbé a tartalmat. A vizuális hierarchia kialakításához használjon több címet és egy-egy résznek is adjon címet. Ügyeljen arra is, hogy a szövegben elhelyezett linkek jól láthatóak legyenek, a színük pedig különüljön el a szöveg többi részétől.
4. Optimalizáljon a mobilokra
Weboldalát különböző eszközökön fogják felhasználói látogatni, ezért annak mindenhez alkalmazkodnia kell. Ma már az okostelefonnal történő netezés természetessé vált, így ügyfeleket veszít, ha honlapját nem lehet kényelmesen böngészni a kis kijelzőkön. A legjobb, ha készítéskor először a mobilos megjelenésekre koncentrál, vagyis abból indul ki. Mi is így járunk el, amikor nekilátunk egy-egy új oldal kialakításának. És az sem utolsó szempont, hogy a Google már egy ideje előnyben részesíti a találati listákban a mobilbarát, vagyis reszponzív oldalakat.
5. Növelje a weboldal sebességét
A honlap lassúsága az egyik leggyakoribb oka az oldalról való visszafordulásnak. Ráadásul oldala betöltési sebessége nem csak a felhasználói élményt befolyásolja, hanem egyre inkább hatással van a keresőoptimalizálásra is, ahogy arról ebben a cikkünkben is írtunk. Ne használjon túl sok animációt az oldalán és a tartalomba ágyazott képek méretét mindig csökkentse. A képek tömörítésével azonban ne essen túlzásba, vagyis ne romoljon azok minősége. A honlapok betöltését a szerver sebessége is befolyásolja. A Kreatív website által működtetett weboldalak például már http/2 alapú szerveren futnak. Erről itt olvashat: https://kreativ-website.hu/cikk/a-jovo-nalunk-elkezdodott-http-2-alapu-szerverre-valtottunk
6. Használja ki a belső linkek erejét
A belső linkek használatával jól lehet a weboldalon töltött időt növelni. Kösse össze az egymással összefüggő termékeit, blogbejegyzéseit és tartalmi elemeit. Ezzel nem csupán felhasználóbaráttá teszi a webhelyét, hanem plusz pontokat ér el a keresőoptimalizálás terén is. Egyre azonban nagyon ügyeljen: ha külső oldalra (vagyis másik honlapra) mutató linket helyez el a szövegben, akkor az mindig új ablakban nyíljon meg, különben a felhasználó elhagyja az Ön oldalát.
7. Figyelje a látogatói viselkedését
Használja a weblapján a Google Analytics szolgáltatását. Ezzel az ingyenes eszközzel nyomon tudja követni a felhasználók viselkedését a honlapján és hasznos következtetéseket tud levonni. Melyik menüpontja a leglátogatottabb? Mekkora a honlapon töltött tartózkodási idő? Melyik aloldalán tapasztal túl nagy visszafordulási arányt? Ezek ismeretében alakítsa át úgy a tartalmait, hogy azok érdekesebbek legyenek a látogatói számára.