Ha elkészült a weboldalam, akkor hátradőlhetek?
Sajnos sokan gondolkodnak úgy, hogyha elkészül a weboldaluk, akkor utána nincs már vele tennivalójuk. Ránk is szoktak furcsán nézni potenciális ügyfeleink, mikor az éves szolgáltatási díjunkról tárgyalunk…
Cikkünk elején egyből le is szögezzük, hogy nagyon tévednek, akik így vélekednek.
Ha jól működő és valóban hatékony (úgyis írhatnánk, hogy konvertáló) honlapot szeretne, akkor az Önnek és a weblap készítőjének is folyamatos munkát jelent.
Jelen írásunkban összeszedtük, hogy miért ne dőljön hátra a weblap elkészültét követően:
Folyamatosan változó elvárások és igények
Egy weblapkészítés ma már nem egy egyszeri feladat, hanem állandó fejlesztést igényel. A weboldalaknak mindig alkalmazkodnia kell az új design trendekhez, a folyamatosan változó kihívásokhoz, különben hamar elavul a versenytársakéhoz képest. Biztos lehet abban, ha nincs szakember által megfelelően karbantartva az oldala, hogy egy idő után már nem fogja hozni az elvárt eredményeket.
Különböző böngésző programok, más-más megjelenítés
Az egyes böngésző programok (Mozilla, Chrome, Explorer, Safari, stb.) valamelyest eltérően jelenítik meg a weblapokat. Egy weboldalnak e programokhoz mindig igazodnia kell. Ráadásul úgy, hogy folyamatosan fejlesztik a böngészőket a felhasználói élmények és fogyasztói elvárások maximális kielégítése érdekében. Ez a weboldal készítőknek állandó munkát és rengeteg tesztelést jelent, különben nem úgy fog megjelenni a weboldal, ahogy eredetileg szerettük volna.
A felhasználók internetezési szokásai
A mobilbarát weboldal kialakítása luxus? Nem. Kötelező. A látogatók különböző méretű képernyőn keresztül láthatják oldalát. Minden felhasználó ugyanolyan fontos, így hát nincs más választásunk: olyan technikákat kell alkalmaznunk, melyekkel egyformán egyszerű lesz a böngészés annak, aki a számítógépe előtt ül és annak, aki okostelefonját használja. Nagyon kell értenie a dolgát annak a kivitelezőnek, aki tökéletes reszponzív honlapokat, vagy szeparált mobil weboldalakat készít.
A honlap kikerült a netre és már jönnek is a megrendelések...
Ha ez ilyen egyszerű lenne… Attól, mert élessé vált egy weblap és elérhető az interneten, még nem jelenti azt, hogy máris eléri, amit célként tűztünk ki magunk elé. A Google sem fogja a találati listákban azonnal előkelő helyen szerepeltetni az URL címünket. Egy weblapot marketingezni kell és minél inkább vonzóvá tenni a látogatók és a keresők számára. Ez elsősorban a weboldal tulajdonosának a feladata, de egy jól felépített webhely segíti a kitűzött célok hamarabbi elérését.
A keresőoptimalizálási irányelvek
Mint sok minden más az online világban, a SEO-irányelvek is folyamatosan változnak. A Google SEO irányelvek ismerete nélkül sötétben fog tapogatózni. Segít Önnek egy tapasztalt holnapkészítő, aki jól ismeri a Google keresés működését és nyomon követi az irányelvek változásait. Az egyes módosítások pedig be is épülnek a weboldalába, ha a keresőóriás úgy követeli meg. De sokszor ez nem csupán az informatikuson múlik, hanem az Ön aktív közreműködésére is szükség van, hiszen az oldala tartalmát Ön alakítja és aktualizálja.
Technikai háttér és support
Tudja mik ezek? HTTPS tanúsítvány, A rekord, MX rekord, Google site ID, konverziós kód, remarketing, pixel kód, kanonikus hivatkozás, stb.? Nem is kell, hogy pontosan tudja, de szüksége lesz ezekre.
Rendívül fontos ezért, hogy mindig legyen kitől kérdeznie, ha technikai kérdése van, vagy valamit nem sikerül kiviteleznie az oldalán. A legtöbbször ott bukik el minden, hogy nincs megfelelő support, vagyis a weblap elkészültét követően egyedül marad a kérdéseivel. Pillanatok alatt fognak elcsúszni az információk a honlapján, és szakmai segítség hiányában kezdheti elölről az egészet. Ha egyszeri díjat szeretne a weboldalért fizetni, akkor nem is várható el, hogy a készítője mindig az Ön rendelkezésére álljon, igaz?
Egy weboldalra ma már ne egyszeri ráfordításként tekintsen, hanem üzleti befektetésként. Csak így érhet el nagyobb látogatói forgalmat, több elégedett vevőt és emelkedő profitot.