Ügyfélkezelés csevegőablak segítségével

Az oldalát böngészőknek biztosan merülnek fel kérdései a termékeivel vagy a szolgáltatásával kapcsolatban. Az e-mailezés és a telefonos ügyfélszolgálat azonban nem minden esetben jelent gyors megoldást manapság. Ha weboldallal rendelkezik, vagy webáruházat működtet, akkor jó szolgálatot tehet egy csevegőablak (chatbox) alkalmazása, melynek segítségével közvetlenül kommunikálhat az oldala látogatójával.

Ügyfélkezelés csevegőablak segítségével: Kreatív website

A chatbox egy felugró ablak, melyet könnyedén hozzáadhat a webhelyéhez, hogy a honlapja látogatóival élőben beszélgethessen. Használhatja ügyfélszolgálatnak, bejelentkezések lebonyolítására és így tovább.

Ehhez természetesen szükséges az, hogy Ön is rendszeresen gépközelben legyen – tehát akkor érdemes ilyen technikai megoldásban gondolkodnia, ha vállalkozása biztosítani tud egy adminisztrátort, operátort, aki legalább munkaidőben hamar válaszolni tud az itt beérkező kérdésekre. Ellenkező esetben nagyon rossz benyomást kelt a csevegő ablak.

A csevegés technikai megvalósításához számos külső, erre szakosodott szolgáltató talál a neten.

A Kreatív website ügyfelei két szolgáltató közül is választhatnak, ha chat ablakot szeretnének a weboldalaikon, vagy a webshopjaikban alkalmazni. Rendszerünkben a Smartsupp és a LiveChat csevegők integrációja érhető el.

A csevegőablakok beillesztése pedig nagyon egyszerű feladat. Csupán regisztrálni kell a kiválasztott szolgáltató weboldalán, majd a kapott programkódot beilleszteni a honlaphoz tartozó admin-fiókban. És ezzel kész is a chatbox. A csevegőablak megjelenését, színeit, az abban látszó logót a szolgáltató oldalán lehet megadni.

A csevegő ablakok korlátai

A felugró ablakokat sokan nem szeretik, ezért ezek egyes böngészőprogramokban letilthatók. Sőt ma már kifejezetten vannak olyan segédprogramok is, amelyekkel ezek elrejthetők, ilyen például a Hello, Goodbye is. Vagyis, ha gondolkodik ilyen eszköz használatában, akkor számolnia kell azzal, hogy a beállított csevegőablak nem minden felhasználónál jelenik meg.

A csevegőablakok működéséhez sütikre is szükség van. Ha a látogató nem engedélyezi a sütiket, akkor a csevegőablak is letiltásra kerül. Figyelembe kell vennie azt is, hogy a csevegés egy külső szolgáltató (harmadik fél) szerverein keresztül történik, ezért ne felejtse el az adatvédelmi irányelveiben megemlíteni.