Mi a QR-kód marketing?
A QR-kód marketing az okostelefon-használók egyre növekvő táborát célozza meg. Ha jól használjuk a QR-kódokat, akkor az egyik leghatékonyabb marketingeszközünk lehet.
A QR-kód marketing a QR-kódok használatával a fizikai tárgyakat és az online világot egyszerűen, gyorsan és rendkívül hatékonyan kapcsolja össze.
Hogyan?
A hagyományos internetezés során menüpontokra és linkrekre kattintunk, hogy elérjük a számunkra fontos információkat és tartalmakat.
Egy ilyen link elhelyezése egy fizikai felületen nem egyszerű feladat (újságban, szórólapon, plakáton, kirakatüvegen, névjegykártyán, gépjárművön, stb.). Nem beszélve arról, hogy egy hosszabb linket kényelmetlen bepötyögni az okostelefonokon (pl. www.kreativ-website.hu/mobil-weboldal-megoldasok).
A QR-kódok segítségével azonban bárhol, bármilyen felületen elhelyezhetünk linkeket! A kódokba ágyazott url-linkek pedig egy mozdulattal leolvashatók az okostelefonokkal, azonnal elérhetővé téve minden interneten kínált információt a felhasználók számára kényelmesen és gyorsan.
Ezt a kommunikációt hívjuk QR-kód marketingnek.
A QR-kód marketing segítségével egy egyszerű QR-kód elhelyezéssel bárhol és bármikor tudunk a potenciális vásárlóink számára különböző üzeneteket eljuttatni.
Óriási előnye a hagyományos webes felületeken elhelyezett linkekkel szemben, hogy itt nem kell a felhasználónak rátalálnia a honlapunkra, és azon belül arra a menüpontra, amit szeretnénk neki megmutatni, hanem egyenesen oda tudjuk irányítani.
A QR-kódok elhelyezése legtöbbször nem jelent többletkiadást, hiszen leginkább olyan felületeken érdemes elhelyezni, amit egy cég mindig is használ a marketingtevékenysége során (névjegykártya, szórólap, katalógus, stb), de egy fizetett megjelenésnél is nagyon jó szolgálatot tesznek. Gondoljunk csak az újsághirdetésekre.
Egy céges autón vagy kirakaton elhelyezett QR-kód előállítása is csak minimális költséget jelent. A lehetőségek száma végtelen!
|
|
|
|
Megállítótábla |
|
Hirdetőoszlop | Plakát |
A QR-kód vezethet weboldalunk nyitólapjára vagy egy adott menüpontjára. Akár egy speciálisan erre a célra létrehozott felületre is (például egy termék részletes leírásra).
A QR-kód marketing tehát egy rendkívül hatékony eszköz lehet a kezünkben, ha jól használjuk!
QR-kódunkat bárhol elhelyezhetjük:
- PR-cikkekben, újsághirdetésekben
- plakátokon, hirdetőtáblákon
- termékeken, csomagoláson
- árlistákon, katalógusokban
- eladótérben, kirakatokon
- járdán, ruházaton, névjegykártyákon
- gépjárműveken, cégautókon
A QR-kódunk leolvasása után bármilyen üzenetet eljuttathatunk a felhasználónak:
- cégünkről, termékeinkről, szolgáltatásainkról
-
akciókról, aktualitásokról, eseményekről, rendezvényekről
-
kuponokról, nyílt napokról, exkluzív lehetőségekről (amelyek pl. csak itt elérhetők)
-
árakról, katalógusokról
-
elérhetőségeinkről (telefon, e-mail, web, hotline, Facebook, térkép, útvonaltervező, stb.)
-
videókat, képeket oszthatunk meg felhasználóinkkal
Tovább növelhetjük QR-kód marketingünk hatékonyságát, ha egyedi QR-kódokat használunk, ezzel is ösztönözve a felhasználókat a kód leolvasására (pl. Nyerjen egy kétszemélyes hétvégét, vagy egy TV-t, stb.).
Hogyan használjuk a QR-kódokat a marketingben? |