A Google bekeményít: le a pop-uppal!

Amikor az iskolában azt mondják a gyereknek, hogy egy könyvet kötelező elolvasnia, valószínűleg sokkal kevesebb kedvvel áll neki (már ha egyáltalán nekiáll), mint egy olyannak, melynek elolvasására senki nem kényszeríti.

De hogyan vág ez a blogunk témájába? Úgy, hogy az interneten is számos olyan oldalt találunk, mely „kötelező olvasmány” elolvasására kényszerít.

Ezeket a kis olvasmányokat úgy hívják: pop-up hirdetések. A bosszantó kis felugró ragacsok beterítik az egész képernyőnket és bezárógombjukat megtalálni is meglehetősen nehézkes.

És persze mikor jelennek meg a monitoron? Amikor valami egészen érdekes cikket kezdünk olvasni. Nincs olyan ember, akit ez ne bosszantana. De most van egy nagyon jó hírünk.

Kreatív website: Kw Magazin

A Google 2017. január 10-től büntetni fogja azokat az oldalakat, melyen pop-up hirdetések jelennek meg. A keresőmotor hátrébb fogja sorolni az ilyen alattomos weblapokat a keresési eredmények között.

Búcsút mondhatnak tehát a sikernek azok a honlapok, melyek az oldal megnyitása után vagy a tartalom fogyasztása közben korlátozzák a tartalomelérést, sőt, azok is, melyek főoldalához csak akkor juthat el a felhasználó, ha bezárt egy bosszantó felugró ablakot.

Egy másik nagyon zavaró dolgot is büntet a Google: hátrasorolást kap az oldal, melyen úgy helyeztek egy hirdetést, mintha az a weblaphoz tartozó önálló tartalom lenne.

Akkor mi az, ami marad? Például a süti-használat elfogadása, a jogi beleegyezés, illetve az életkori megerősítés. A nem indexelt belépőfelületek sincsenek veszélyben, és ott vannak még azok a bannerek, melyek csak részben takarják ki a tartalmakat és bezárásuk sem okoz különösen nagy nehézséget.

Mindezek mellett van itt még valami, egy újabb változás: a keresőben a mobil találati listák esetében lekerül a mobilbarát címke a weboldalakról. Ezt azzal indokolta a Google, hogy a weblapok 85%-a már mobilbarát. Hazánk sajnos ettől az átlagtól jócskán elmarad.

A rangsorolásnál természetesen továbbra is megmarad a mobilbarát kritérium, vagyis ha az Ön oldala ennek eleget tesz, akkor az komoly versenyelőnyt jelent cége számára.

Ha kíváncsi, mennyire tart lépést az Ön oldala a XXI. századdal, látogasson el a https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=hu oldalra.

Ne tévessze szem elől, hogy a jelen és a jövő is a mobilbarát oldalaknak kedvez.