A magyarok tartalomfogyasztásáról

Az online tartalmak egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Miért is vennénk napilapokat, ha okostelefonunk segítségével pillanatok alatt megtudhatjuk a legfrissebb híreket? Jelen bejegyzésünket egy tartalomfogyasztási szokásokat vizsgáló friss, magyar kutatásnak szenteljük.

A magyarok tartalomfogyasztásáról. Kreatív website

„Jelentés az internetgazdaságról”. Ezzel a címmel jelent meg az eNET- Telekom kutatása. A felmérés bebizonyította, amit mindannyian tudtunk: manapság egyre népszerűbbek az online lehetőségek.

Magyarországon 4,5 millióan használnak okostelefont és a felhasználók 90%-a ki is használja annak (szinte) minden előnyét. Ezzel arra célzunk, hogy készülékeik segítségével rendszeresen fogyasztanak online tartalmakat.

A felhasználók 95%-a használ WiFit és 79%-a akkor is tud netezni, ha nincs lehetősége vezeték nélküli hálózatra csatlakozni. Ez azt jelenti, hogy ezen böngészők mobilnetre is előfizettek, hiszen fontosnak tartják, hogy bárhol és bármikor fel tudjanak lépni az internetre.

Az okostelefonok mobilitása és egyszerű használata az oka annak, hogy ezek a készülékek a kapcsolattartás és a tartalomfogyasztás fő eszközeivé váltak. Az említett kutatás szerint 3,4 millióan vannak, akik hírek, cikkek és e-könyvek olvasására használják mobiltelefonjukat.

Hogy az adatokat számszerűsítsük, kiderült, hogy a böngészők 86%-a látogat rendszeresen hírportálokat, 80%-uk közösségi média oldalakat, 39%-uk e-újságokat, 29%-uk blogokat és 14%-uk e-könyveket.

Az Index hírportál 64%-os, az Origo 55, a hir24 45, a hvg pedig 40%-os népszerűségnek örvend. Érdekesség, hogy a felhasználók 70%-a nem tölti le a hírportálok alkalmazásait, hanem a böngészőben olvassa el az újdonságokat.

A XXI. században egyre többen veszik észre, hogy igenis, szükség van mobilbarát, esetleg reszponzív weboldalra. Még nincs ilyen oldala? A Kreatív website ebben segíthet Önnek is.