A QR-kód mint marketing eszköz
Bizonyára Ön is találkozott már azokkal a kis négyzet formájú fekete-fehér, krix-kraxos kódokkal, melyeket QR-kódoknak nevezünk. A QR-kód egy marketing eszköz, mellyel még több ügyfélre tehet szert. Ehhez persze először néhány feltételnek teljesülnie is kell.
Lássuk, mikor arathat sikert!
A legfontosabb dolog, melyet nem hagyhatunk figyelmen kívül: azok, akik QR-kódot olvasnak le, okostelefonról, tabletről látogatnak el a kódba táplált weboldalra. Fontos tehát, hogy az az oldal reszponzív vagy mobil weboldal legyen.
Korábban már tisztáztuk, mi ennek az oka: a potenciális ügyfélnek sok információra van szüksége rövid idő alatt. Ha ezt nem kapja meg, nagy eséllyel távozik az Ön oldaláról és más megoldás után néz. Talán felkeresi a konkurenciát és ez minden vállalat rémálma.
És még egy észrevétel: a QR-kód nem csupán a weboldal kezdőlapjára vezethet. Ha Ön vállalatának egy bizonyos szolgáltatásához hoz létre egy kódot, könnyedén megoldható, hogy a potenciális ügyfelet egyenesen a kifejezetten arra kialakított almenühöz navigálja.
Hogy hol helyezhet el QR-kódot?
Ahol csak akarja! Plakátokon, termékcsomagolásokon, újságokban, magazinokban, névjegykártyákon, autókon, kirakatokban, árlistákban és a sort még hosszasan sorolhatnánk. Ennek csak az Ön kreativitása szabhat határt. Természetesen a könnyű leolvashatóságot sosem szabad szem elől téveszteni. Érdemes tesztelni a kódot, hogy valóban működik-e, nem túl halvány…
Talán Önben is felmerül a kérdés: ha mindenki QR-kódokat használ, mivel tűnhetne ki az Ön vállalkozása a tömegből? Mondjuk egyedi kódokkal, melyekbe akár vállalata logóját is belecsempészheti.
El kell érni, hogy a potenciális ügyfél kíváncsi legyen. Kínáljon neki exkluzív információkat, ajándékokat, termékmintákat, melyeket igény esetén küldenek ki, kuponokat, melyeket vásárlás esetén válthat be, esetleg nyereményjátékokat!
Használjon QR-kódot és növelje meg weblapjának látogatottságát! Ugye Önnek is van már reszponzív vagy mobil weboldala?