A színhasználatról

Előző két bejegyzésünket a színek témájának szenteltük, egészen pontosan megmondtuk, mit ne tegyen, milyen kombinációkat kerüljön. Ha megmondtuk, mit nem szabad, jelen írásunkban szeretnénk megosztani olvasóinkkal, mit szabad, sőt, kötelező.

Tehát: hogyan, mi alapján, milyen színt is válasszon weblapjához?

 

A színhasználat

1. A szívválasztás

Nem árulunk el újat azzal, hogy a színeknek hatalma van. Köztudott például, hogy a zöld nyugtató hatású. Nem véletlenül látunk a kórházakban gyakran zöld berendezéseket, esetleg zöld falakat.

Ahhoz, hogy honlapunk színét megfelelően, célcsoportunkhoz illően válasszuk ki, elengedhetetlen a háttértudás. Mielőtt színt választ, nézzen utána, hogy azok milyen hatással vannak az ember pszichológiájára!

 

2. Kinek készül az oldal?

Az előző pontban már említettük, hogy célcsoporthoz igazítva kell kiválasztani a weblap színeit. Nem mindegy, hogy tinédzserek, fiatal felnőttek, vagy idősebbek böngészik oldalunkat, sőt, az sem mindegy, hogy a látogatók melyik nemhez tartoznak. Eltérő életkorban eltérőek az igényeink. Ezt vegye figyelembe akkor is, amikor a színválasztásra kerül sor!

 

3. Legyen a szín a védjegye!

Számos márka használja ügyesen a színekben rejlő lehetőséget. Egy telefonos szolgáltató például szinte eggyé vált a magenta színnel. Ennek eredményeképp, ha meglátunk akármit, melynek magenta színe van, gyanakodni kezdünk, hogy vajon a szolgáltató reklámanyagáról van-e szó.

Tegyen így Ön is! Nem csak egyféle zöld, egyféle kék, egyféle piros létezik a világon. Válasszon ki egy színt, mely csak az Öné lehet, mellyel vállalata azonosulni tud, így bárhol is lássa meg az ember, bármilyen tárgyon az „Ön színét”, az reklám lesz Önnek!

 

4. És most alkalmazza a színt weblapján!

Ha megvan a szín, mely csak az Öné, az Ön védjegyévé válhat, akkor alkalmazza weblapján is! Jövő heti bejegyzésünkben pedig továbbhaladva még több tippet osztunk meg, hogy a kiválasztott színt hogyan is alkalmazza oldalán, hogy abból a lehető legtöbbet hozza ki.