A színhasználatról II.
Már előző bejegyzésünket is a honlapon megjelenő színeknek szenteltük. Ez alkalommal folytatjuk a témát és még több tippet osztunk meg olvasóinkkal a témában.
1. Irányítsa Ön látogatói böngészését!
A színeknek nagyon nagy hatalma van. Ha valami nagyon rikít, feltűnik, így, ha jól használjuk a színeket honlapunkon, akkor elérjük azt, hogy a látogatóink figyelmét mi magunk irányítsuk. Mi tűnik fel először? Ha az oldalt böngésző azt meglátta, mit olvas el másodszor? Gondolta volna, hogy ezeket akár Ön is tudja irányítani? Természetesen a legjobb, ha egyféle szín több árnyalatával kísérletezünk.
2. Képek effektekkel
Nagyon gyakori, hogy a honlapon a szöveg mellett képet is elhelyeznek. Ezzel illusztrálhatjuk a leírtakat. Mint tudjuk: a képi információt sokkal gyorsabban felfogjuk mint az írott sorokat.
El kell érni, hogy a látogatónak legyen kedve elolvasni a szöveget. A képek is egy kis színt visznek az oldalba. Használja ügyesen a képeket is! Próbáljon olyanokat választani, melyek színvilágukkal is jól illeszkednek a weblap stílusához. Ha például oldalán a pirosas színek dominálnak, úgy válasszon képet, hogy az ne üssön el a stílustól. Akár pirosas effekttel módosíthatja is a képi információt. Ezzel elérheti, hogy csak magát a képet látva a látogató azonosítsa azt márkánkkal, termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal.
3. Cselekvésre ösztönző szín?
A legtöbb vállalat célja, hogy a honlapját böngészők felvegyék vele a kapcsolatot.
Elárulunk egy titkot: a narancssárgának van a legerősebb cselekvésre ösztönző ereje. Természetesen meg kell jegyeznünk, hogy ennek mindig összhangban kell lennie oldalunk színeivel. Eszerint sötétíthetjük, világosíthatjuk, telítettebbé vagy kevésbé telítetté tehetjük a színt. Sose feledkezzen meg a háttérről sem! Legyen minden összhangban, hiszen a harmónia a titok nyitja!