Még 2 gyakori hiba a webdesign színek kiválasztásakor

Ahhoz, hogy vállalkozásunk sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy kellő figyelmet fordítsunk honlapunk megjelenésére. Korábban erre nem volt gondunk, hiszen nem régóta élvezhetjük az internet által nyújtott előnyöket, azonban ha nem szeretnénk lemaradni versenytársainkhoz képest, érdemes elmélyülni a témában.

Mivel tehetjük izgalmasabbá oldalunkat? Hogyan érhetjük el, hogy a weblapunkat böngészők ne keressék fel a konkurenciát?

Blogunkban már számos témát érintettünk, ezúttal pedig folytatnánk legutóbbi bejegyzésünket, amikor is két gyakori hibát ismertettünk, melyeket a webdesign színek kiválasztásakor követhetünk el. Folyatatjuk a sort:

 

Responsive webdesign: Kreatív website

1. Amikor azt hisszük, minden színt használnunk kell

A kevesebb néha több, és bár általában azt mondanánk, ajánlatos csupán két színt használni (maximum hármat!), az is igaz, hogy a tervezéstől és a projekttől függően több szín megjelenítésével sem követünk el hibát.

Ami azonban soha nem jó döntés: ha a szivárvány színeit használjuk. Ha mindenképp több színt használnánk, alkalmazzunk különféle árnyalatokat, de se szövegünk, se hátterünk ne pompázzon a szivárvány színeiben! Ne tévesszük szem elől, hogy a megjelenő szöveg elsődleges célja, hogy elolvassák! Ha valami zavaró látószervünk számára, arra rá sem hederítünk.

 

2. Amikor túl sok a fekete

A fekete jó választás, de csak akkor, ha mértékkel bánunk vele. Köztudott, hogy a fekete-fehér kombinációjával nem igazán nyúlhatunk mellé. Ez a két szín az, melyek a legnagyobb kontrasztban állnak egymással és amelyek a legszélsőségesebb érzelmeket képviselik, éppen ezért ebben a kombinációban hatalmas erő rejlik.

Ugyanakkor, ha a fekete és fehér mellett döntünk, jó, ha szót ejtünk a mértékletességről is. Ha minden fekete, akkor nagyon nehéz, nyomasztó érzetet kelt bennünk a szöveg olvasása. Hogy mi lehet a megoldás? Valamiféle szín bevezetése enyhíthet az összhatáson.

A színválasztás előtt el kell dönteni, mi is az, amit közvetíteni szeretnénk, és mely színnel fejezhetjük ki legjobban mondanivalónkat.