Tippek: a webszöveg

Mondanunk sem kell, hogy a weblapszöveget teljesen másképp olvassuk, mint a nyomtatottat.

A kisfelbontású képernyőkön kényelmetlenebb olvasni a híreket, mint egy újságban és ezeken az eszközökön az olvasó nem is olvas hosszabb írásokat, ehelyett átfutja szemével a képernyőn megjelenteket.

Az alacsony felbontású képernyőkön való olvasás során az olvasási sebesség lecsökken, a figyelem könnyen elterelődik és a hosszabb mondatokba inkább bele sem kezdünk. Tekintetünk ide-oda pásztáz és csak a lényegesebbnek tűnő kiemeléseken akad meg szemünk.

A felhasználó azért látogat el oldalunkra (legyen az reszponzív honlap, vagy kiegészítő mobil weboldal), mert szüksége van valamiféle információra, méghozzá minél gyorsabban. Ha ahhoz nem fér hozzá azonnal és hosszasan kell keresgélnie, elveszti türelmét és amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is megy.

A továbbiakban a webszövegek stílusára vonatkozó tanácsokkal látjuk el olvasóinkat:

 

Webszöveg: Kreatív website

1. Ne legyen túl hosszú a szöveg!

Korábban is említettük, hogy a felhasználó minél előbb szeretné megtalálni kérdéseire a választ. Kerülje tehát a körmondatokat, hiszen látogatói azok olvasásába bele sem kezdenek! Legyen lényegre törő!

Minél egyszerűbben fogalmaz, minél informatívabb a szöveg, annál jobb.

 

2. Használjon bekezdéseket (sokat)!

Egy bekezdés egy mondat. Ne spóroljon az enterekkel!

Ha a szöveg rendezett, gyorsabban megtaláljuk benne az információt, melyre szükségünk van. Egy vagy két sor kevésnek tűnhet papírra vetve, azonban az interneten megjelenő szöveg esetében ez ideális.

 

3. Használjon közvetlen stílust!

A szöveg, mely direkt stílusban hozzánk szól, megérint. Az a jó, ha a szöveg kiszól az olvasóhoz, ha megteremti vele azt a kapcsolatot, mellyel eléri, hogy a látogató ne hagyja abba az olvasást.

 

Webszövegre van szüksége? Vegye fel velünk a kapcsolatot!