A weboldal szerkesztés 7 aranyszabálya

Az igazán jól működő weblapok egyik nagy titka, hogy gyakran frissítve vannak és időről időre új tartalommal bővülnek. Bár egy statikus, ritkán változó honlap is működhet jól, de időközönként azért ott is szükségessé válik a módosítás.

Összefoglaltuk 7 pontban, hogy mire figyeljen oda, amikor frissíti a weboldalát, vagy új menüpontot készít. Ezeket tartsa be mindig, hogy a honlapja egységes arculata megmaradjon:

 

A weboldal szerkesztés 7 aranyszabálya

1. Betűtípus

Több olyan oldallal is találkozhatunk, ahol eltérő betűtípust alkalmaznak a szövegben. Ön ezt inkább ne tegye. Egyrészt tönkreteszi az oldala kinézetét, másrészt pedig zavarja a weboldalát böngészőt az olvasásban. Szintén figyeljen oda arra is, hogy olyan betűtípust válasszon és konzekvensen alkalmazzon, ami egyaránt könnyen olvasható monitoron és a mobilok kis kijelzőjén.

 

2. Szövegkiemelés

A szövegkiemelésnek számos formáját ismerjük. A betűk lehetnek félkövérek, dőltek, aláhúzottak, esetleg más színre is festhetjük őket. Ha szinte mindent kiemel, akkor gyakorlatilag nem emelt ki semmit. A tartalom a sok kiemeléstől olvashatatlanná válik, tehát többet árt, mint használ. A kulcsszó a következetesség.

 

3. Csupa nagybetű

Ne használjon csupa nagybetűket a honlapján. Ha a böngésző csupa nagybetűvel találkozik az oldalon, úgy érezheti, hogy kiabálunk vele. „TILOS A DOHÁNYZÁS!”, „FŰRE LÉPNI TILOS!”, „IDEGENEKNEK BELÉPNI TILOS!” Emellett pedig azt is meg kell említenünk, hogy a nagybetűs szövegrészeket a Google sem tudja megfelelően értelmezni és indexálni.

 

4. Linkek az oldalon

A Google számára az oldalán elhelyezett linkek nagyon fontosak. A weblapok előre- vagy hátrasorolásában 40%-ban számít az oldal más menüpontjaira mutató belső hivatkozások elhelyezése. Minél több van ilyen linkből, annál nagyobb az esélye, hogy rátalálnak oldalára. A weboldalán alkalmazott linkek színe térjen el a többi szöveg színétől, így a felhasználó is fogja tudni, hogy arra kattintani tud. Válasszon ki egy link színt és használja azt mindig az oldalán.

 

5. Tagolás és címsorozás

Segítse a felhasználót az olvasásban azzal, hogy honlapjának a tartalma jól tagolt és szellős. Nyugodtan használjon több sorbekezdést, hogy az egyes szövegrészek elkülönüljenek egymástól. Ügyeljen a megfelelő címsorozásra is (és ne szövegkiemelésnek használja). Ez nem csak leendő ügyfelei, hanem a keresőmotorok számára is fontos szempont.

 

6. Mobilbarát megjelenés

Ha reszponzív weboldala van, és új tartalommal frissíti a honlapját, akkor mindig ellenőrizze, hogy az okostelefonok kis kijelzőjén is megfelelően jelenik-e meg. Nézze meg, hogy a beillesztett kép, nem lóg-e túl a képernyőn és jók-e a képarányok. Ha táblázatot tett a szövegbe, akkor tesztelje, hogy az miképp mutat a zsebkendőnyi képernyőkön. Ha valami nem stimmel, akkor javítsa ki.

 

7. Menüpontok description adatai

Ha a weboldala szerkesztőjében van rá lehetősége, akkor mindig adja meg az egyes menüpontok description adatait. Ugyanis a description-t, vagyis a leírást a keresőmotorok szokták megjeleníteni a találati listákban. Legyen egyértelmű, mi micsoda és melyik menüpontja miről szól.

 

Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!