Használ címkéket a blogbejegyzéseinek csoportosításához? Így csinálja!
A blogok a híreket alapvetően dátum, azaz megjelenés szerinti sorrendbe rendezik. A legfrissebb hírek kerülnek a lista elejére, a legrégebbiek a végére. Gyakran találkozhatunk olyan oldalakkal is, ahol az írások az időrendi megjelenítés mellett fel is vannak címkézve. A Kreatív website hírek modulja is lehetővé teszi, hogy ügyfeleink a cikkeiket felcímkézzék.
A blogbejegyzések felcímkézése akkor alkalmazható jól a gyakorlatban, ha a cikkek bizonyos témák köré csoportosíthatók. Például egyes hírek kapcsolódhatnak új termékekhez, a termékek egy csoportjához, meghirdetett rendezvényekhez, vagy éppen egyik szolgáltatásához.
A jól megválasztott címkék témákat jelölnek meg, vagyis tartalomjegyzékként funkcionálnak. Segítségükkel az olvasó könnyebben eligazodik a különböző témakörökben található írások között.
A bejegyzések közötti jobb navigáció mellet a címkék használata keresőoptimalizálás szempontjából is fontos. A hivatkozásokkal ellátott címkék ugyanis az oldalon belüli linkrendszert erősítik, és növelik a releváns kattintások számát. Az újbóli kattintások pedig jótékony hatással lesznek az oldala látogatási idejére.
Akkor használja a címkéket a legjobban, ha az ön számára fontos kulcsszavakat is tartalmazzák. Tapasztalataink szerint sokan esnek abba a hibába, hogy a címkék/kulcsszavak nem a felhasználónak szólnak, hanem inkább a keresőrobotoknak. Ez hosszú távon egytálalán nem tesz jót az oldalának, így ennek mindenképp fordítva kell lennie. Alábbiakban felsoroljuk Önnek, hogy mire figyeljen oda, ha weboldala vagy webshopja híreihez címkéket használ:
- A címkék és kulcsszavak ne a keresőmotoroknak szóljanak, hanem a felhasználókat segítsék.
- Ne „szemetelje tele” a címkéket feleslegesen keresőszavakkal csak azért, hátha akkor a keresőmotorok majd hamarabb megtalálják a cikkeket, és előbbre kerülnek azok a találati listákban.
- Csak olyan címkét használjon, ami valóban releváns az adott tartalomra nézve.
- Ne adjon egy íráshoz túl sok címkét, inkább tartsa szem előtt, hogy az olvasója a kattintás után tényleg számára értékes további tartalmat kapjon. Ellenkező estben emelkedni fog oldalán a visszafordulási arány.
- Ha egy új blogbejegyzéséhez nincs még kapcsolódó írása, akkor ne erőltesse bele a már meglévő címkéibe. Inkább találjon ki egy újat, amihez aztán később még további cikkeket társíthat.
- Ügyeljen arra, hogy lehetőség szerint egy címkéhez több írás is tartozzon, különben értelmét veszti a kattintás az olvasó szemszögéből.
Leginkább azt mondhatjuk, hogy a címkék akkor vannak jól összeállítva, ha mindegyikhez sok hír tartozik. Akkor fogja segíteni az oldal látogatóit abban, hogy elmerüljenek a tartalomban, több hírt is elolvassanak és tovább maradjanak a weboldalon és a webáruházban.