Így válassza meg blogjának tartalmát

Egy vállalkozás blogjának beindítása marketing stratégiának számít. A bejegyzésekből kiderül, hogy az üzlet mivel foglalkozik, milyen értékeket tud nyújtani ügyfelei számára.

Fontos szem előtt tartani, hogy a bejegyzésekkel mit szeretnénk elérni. Ettől függően az írások szólhatnak egy-egy termékről vagy szolgáltatásról, a témához kapcsolódó érdekességekről. A lényeg, hogy olvasóink érezzék, hogy a tartalmak nekik szólnak.

De milyen típusú blogot is hozzunk létre?

 

Blog készítése a Kreatív website-tal.

1. Blog inspiráló tartalommal

Az inspiráló tartalom az érzelmekre hat. Számos lehetőség közül választhatunk, így például bemutathatunk egy adott terméket azt hangsúlyozva, hogy felhasználójának milyen (érzelmi) előnyei származhatnak belőle.

Vegyünk csak egy példát!

A ruhaüzletekre, a kiegészítőket ajánló boltokra az inspiráló tartalmú blog megalkotása jellemző. Az írók ahelyett, hogy leírnák azt, amit a vásárló egyébként is lát, inkább azt sugallják, hogy a ruhadarabok viselése milyen megjelenést sugároz.

Az inspiráló tartalmú blogokon gyakran tesznek közzé interjúkat, riportokat vagy akár olyan vizuális vagy írásos tartalmakat, mely a legújabb trendeket közvetítik.

 

2. Blog leíró tartalommal

A leíró tartalmú blogok sokkal racionálisabbak, mint a korábban említett, inspiráló tartalmúak. Ilyen például a mi blogunk, a KW Magazin is.

Ez a típusú blog inkább a meggyőző érvekre alapoz és nem az érzelmekre akar hatni. A leíró tartalom az értékesíteni kívánt termék és annak jellemzői körül forog. A leíró tartalmak tényszerűen az előnyökre összpontosítanak.

A leíró tartalmú blogokban terméktesztelések, szakértői vélemények, útmutatók és kézikönyvek is megjelenhetnek.

A blognak minden esetben alkalmazkodnia kell az adott vállalkozáshoz. Gyakran nincs szükség arra, hogy válasszunk az inspiráló és a leíró tartalmú blogok között: fontosabb az egyensúly megteremtése.