Miért használjon ajánlásokat a weboldalán?

A partnereitől kért ajánlás rendkívül hatékony eszköz, mellyel könnyen növelni tudja vállalkozása megbízhatóságát. Felhasználóinak pozitív véleményei arra ösztönzik weboldala új látogatóit, hogy ne lépjenek ki a weblapról, és folytassák az olvasást, hiszen jó helyen járnak. Lehet az Ön honlapjának szupertrendi és csillogó-villogó a kinézete, amit borsos áron vásárolt meg, azonban a jó hírnevet nem lehet pénzért megvenni.

Az ajánlások lényegében a felhasználói vélemények. Potenciális ügyfelei számára azt mutatják, hogy mit várhatnak el az Ön termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatban. A bizalomkeltés terén páratlan, ugyanis nincs annál jobb forrás a megbízhatóságra, mint egy olyan ügyfélnek a véleménye, aki már valóban használja az Ön termékét vagy szolgáltatását.

Jelen írásunkban összegyűjtöttük 4 érvet, hogy miért kérjen partnereitől üzleti ajánlásokat:

 

1. Cselekvésre ösztönöz

A hiteles beszámolók hozzájárulnak ahhoz, hogy a jövőbeni ügyfelét könnyebben cselekvésre ösztönözze (legyen szó hírlevél feliratkozásról, üzenetküldésről, egy ajánlatkérő űrlap kitöltéséről, stb.). Ha mások véleményeit olvashatjuk, akkor bátrabban vesszük fel a kapcsolatot az adott céggel.

Egy ajánlás akkor igazán hiteles, ha a véleményíró neve is szerepel benne. De még jobb, ha a róla készült fényképet is látjuk. Íme, egy példa a saját weboldalunkról:

Hot Jazz Band_promo

Számomra az a legfontosabb, hogy gyorsan átlátható és közérthető legyen egy weblapon minden. Az idő ugyanis drága dolog. A Kreatív Website és személyesen Czirkos Péter kifogástalanul értik ezt, és bámulatos gyorsasággal dolgoznak. Már-már megijedtem, hogy a gondolataimat is olvassák. Olyan dolgokra is kiterjed figyelmük, amit ha elmulasztottam, pótolták. Melegen ajánlom minden kedves álmodozó figyelmébe őket, mert képesek az álmaikat majdnem gondolati gyorsasággal formába önteni.

Bényei Tamás, a Kossuth-díjas Hot Jazz Band vezetője

 

2. Növeli a konverziós arányt

Tanulmányok is igazolják, hogy az ajánlások növelik a weboldalak konverziós arányát (vagyis az elért konverziók számát százalékban kifejezve).

Helyezzen el az ajánlásai közül néhányat honlapja céloldalán, vagyis azon menüpontjában, ahová a felhasználóit szeretné eljuttatni, és például az ajánlatkérő űrlapját tartalmazza.

Használja bátran az ajánlásait a kampányai során is. Azt az érzetet fogja kelteni, hogy Ön valóban törődik az ügyfeleivel. Ezzel hitelessé válik a leendő vásárlója számára.

 

3. Megmutatja cége hozzáállását

Természetesen tökéletes vállalkozás nem létezik, bárki követhet el hibákat. Képzelje el, hogy Önnek webáruháza van, ahol felmerült egy kiszállítási gond, ami negatív kritikát eredményezett. Ha kellő odafigyeléssel és gyorsasággal kezelte a problémát, akkor a negatív véleményt átválthatja pozitívra is. Ilyen esetben érdemes még egy visszacsatolást kérnie vásárlójától.

Ne csupán a pozitív beszámolókat használja fel, hanem a negatívból pozitívvá válókat is ügyesen aknázza ki.

 

4. És ingyenes a használata

A legtöbb marketingeszköz pénzbe kerül. Az ajánlások alkalmazása viszont ingyenes.

Mindig őrizze meg a boldog ügyfeleitől érkező visszajelzéseket. Arra azonban ügyeljen, hogy felhasználásuk előtt mindenképpen kérjen engedélyt. Általában örülni fog és megtiszteltetésnek veszi partnere, hogy az ő véleményét használja fel. Sőt, nagy valószínűséggel elmeséli másoknak is, ami további üzleteket eredményezhet az Ön számára (ezt tapasztalatból írjuk).

Az ajánlások gyűjtése mindemellett egy jó apropó arra is, hogy felkeresse korábbi vásárlóit és partnereit.

 

Az ügyfélvéleményekkel nem csak a weblapját fogja tudni könnyebben bemutatni, hanem arra is alkalmas, hogy megmutassa a munkáját és bizalmat ébresszen az Ön szolgáltatásai iránt érdeklődőkben. Mindezt úgy, hogy a konverziós mutatói is emelkedni fognak.

 

Kíváncsi, hogy mit mondanak rólunk ügyfeleink? Kattintson ide és olvasson bele néhány ajánlásba.