Elég, ha csak Facebook üzleti oldallal rendelkezik?

Sokszor találkozunk azzal, hogy egy cég aktívan jelen van a Facebookon. Rendszeresen bejegyzéseket tesz közzé, tartalmakat készít, képeket tölt fel a vállalkozásról. Vagyis időt és energiát szentel az oldal frissítésére. Ugyanakkor nem rendelkezik weboldallal, vagy a meglévő weblapját elhanyagolja, nem frissíti annak tartalmát.

A Facebook vitathatatlanul egy remek marketing eszköz, azonban véleményünk szerint nem elég, ha csak ott hirdeti szolgáltatását vagy termékeit. Jelen írásunkban a miérteknek jártunk utána röviden:

 

Elég, ha csak Facebook üzleti oldallal rendelkezik? - Kreatív website

Tükrözi a Facebook oldal a cég arculatát?

A válasz roppant egyszerű: nem. Ugyan a posztok tartalmát, a szöveg hangvételét, a bejegyzéshez használt képeket magunk határozhatjuk meg, de ezen túlmenően nem sok fegyver van a kezünkben.  Egyedül a profilképet és borítóképet tudjuk megváltoztatni, vagyis ez elég nagy korlátozást jelent.

Egy weboldalon sokkal könnyebb érvényesülni, nincsenek olyan megkötések, mint a Facebook oldalak esetében. Minden részletet Ön határozhat meg egy weblap esetében: felépítés, kinézet, felhasználói navigáció, színek, képek, stb.

 

Vajon az Ön célközönségét eléri az üzenete?

A magyarországi Facebook felhasználók száma több mint 5 millió. Ez bizony csábítóan magas szám. Azonban ember legyen a talpán, aki napi rendszerességgel kommunikál olyan tartalmakat, amik nem tűnnek el a bejegyzések rengetegében.

És itt nem csupán arra gondolunk, hogy a többi céges bejegyzés közül kell kitűnni egy-egy bejegyzéssel. Hanem versenyezni kell a felhasználók személyes bejegyzéseivel is (a kedvenc háziállatról készült képpel, az éppen fogyasztás alatt álló ebéd fotójával, a bejelentkezéssel egy wellness szállodából, stb.). Ezért érdemes egyéb felületeken is folyamatosan kommunikálni.

 

Konkurens hirdetések az oldalán?

A Facebookon rengeteg cég hirdet, ezért könnyen előfordulhat, hogy pont egy versenytársa hirdetése jelenik meg az Ön bejegyzései mellett.

Ön sem reklámozná az oldalán a konkurenciáját, igaz? Egy weboldal esetében Ön dönti el, hogy milyen tartalmakat szeretne közzé tenni.

 

Számít a keresőoptimalizálás?

Egy cég Facebook oldala soha nem fog olyan helyezéseket elérni a keresők találati listájában, mint egy weboldal. A keresők (Goolge, Bing, stb.) a honlapokra helyezik a hangsúlyt. Hogy miért? Gondoljon csak bele: Ön sem a Facebookon fog keresgélni, ha szüksége van valamire.

Egy Facebook oldal nem tud megfelelni például a Google SEO követelményeinek (description adatok, megfelelő címsorozás, képleírások, belső hivatkozások, stb.).

Viszont ha a Facebook oldalán a weboldalát (vagy annak bizonyos tartalmait) belinkeli a bejegyzéseiben, akkor azzal értékes hivatkozást ér el a weboldalára nézve. Ez viszont már SEO szempontból nagyon előnyös.

 

Cikkünkkel nem azt szeretnénk sugallni, hogy egyáltalán ne legyen Facebook oldala, sőt! Minél több felületen és minél több eszközzel kommunikáljon a potenciális vevőivel és érdeklődőivel.

Azt viszont mindenképp tartsa szem előtt, hogy a felhasználói igenis számítanak rá, hogy van céges honlapja, ahol megtalálnak minden információt a vállalkozásáról és ahol fel tudják venni Önnel a kapcsolatot. És persze ügyeljen arra, hogy a weblapja tökéletesen jelenjen meg a táblagépeken és az okostelefonokon is. Vagyis reszponzív, másnéven mobilbarát legyen.

 

Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!