Hibás linkek a weboldalon
A nagyobb weboldalak kezelése során gyakran előfordul, hogy hibákat vétünk. Például egy menüpontban létrehozunk egy hivatkozást (más néven linket) egy termékre, amit később elfelejtünk törölni, amikor a termék már kifutott.
Az ilyen törött linkeket mindenképpen javítani kell, mert rontják a felhasználói élményt. Mivel a kattintható hivatkozások nem működnek az oldalon, ezért hibaüzenethez vezetnek. Keresőoptimalizálás szempontjából is károsak, ugyanis azok száma rangsorolási szempont.
A Kreatív website rendszer újdonsága ügyfeleinek, a törött hivatkozások nevű modul, ami az ilyen problémákat hivatott földeríteni.
Milyen hivatkozási hibák fordulhatnak elő a honlapokon?
1. Törött hivatkozások a weboldalon
Ez a leggyakrabban előforduló hiba. Akkor keletkezhet ilyen, ha valamelyik tartalmi elem (például egy menüpont szövege) a weboldal olyan részére mutat, amely már nem létezik. Például egy aloldalra, amelyik egy korábbi akciót mutatott be, vagy egy termékre, amely már törölve lett.
Az új fejlesztésű modulunk egy táblázatban foglalja a hibás szövegeket. A szövegek címére kattintva a szerkesztőfelület nyílik meg, ahol a hibás hivatkozás pár kattintással javítható.
2. Átirányított hivatkozások a weboldalon
Átirányított hivatkozással már megszűnt (vagy megváltoztatott) menüpontok, hírek, esetleg termékek hivatkozásait lehet helyettesíteni. Ilyen átirányításokat azonban csak akkor érdemes használni, ha a javítás másképp nem oldható meg. Például, ha egy magazinban megjelent az akciós menüpontunk linkje, amit idő közben valamiért módosítanunk kellett, és a nyomtatásban már nem cserélhető.
Egy oldal normál működéséhez nem szükségesek átirányítások. Ha valamely szöveg olyan hivatkozást tartalmaz, amely egy átirányításra mutat, akkor ugyan a tartalom meg fog jelenni, de a weblap betöltődése lassabb lesz. A hivatkozásokat érdemes úgy megszerkeszteni, hogy azok közvetlenül a célra mutassanak, ne egy átirányításra, amely majd a célhoz vezet.
3. Abszolút hivatkozások a weboldalon
A hivatkozásoknak két fajtáját különböztetjük meg:
- Abszolút hivatkozások, pl. https://kreativ-website.hu/kapcsolat
- Relatív hivatkozások, pl. /kapcsolat
Névjegykártyákra, QR kódokba abszolút hivatkozásokat teszünk, mert ez tartalmazza a domain nevét is. A relatív hivatkozás a már megnyitott oldalon belül nevez meg egy tartalmi elemet. Az oldalon belül, azaz a megszerkesztett szövegekben nincs értelme abszolút hivatkozásokat használni. A Kreatív website szövegszerkesztő felülete például automatikusan relatív hivatkozássá alakítja őket.
Egy új oldal felépítésekor (a régi weboldal szövegeinek átmásolásakor), vagy a weboldal domain nevének változtatásakor azonban előfordulhat, hogy abszolút hivatkozás kerül az oldalba. Az abszolút hivatkozások automatikusan javíthatóak az új modulunk segítésével.
4. HTTP URI-k a weboldalon
Manapság az Internet webes forgalmának több mint 50%-a titkosított. A Kreatív website rendszere automatikusan létrehozza azt a biztonsági tanúsítványt (SSL tanúsítvány), amely ehhez szükséges. Erről bővebben ebben a cikkünkben olvashat.
A titkosított oldalakra bizonyos megkötések vonatkoznak. Például az, hogy egy ilyen oldal nem tartalmazhat titkosítatlan részeket. Ha vannak olyan szövegek, amely más weboldalról emelnek át képeket vagy „iframe” típusú tartalmi elemeket (ilyen például a honlapokon megjelenő Facebook profil is), akkor azoknak titkosított oldalról kell származniuk. Ellenkező esetben nem lesz megfelelő a weblap SSL tanúsítványa. Ezt onnan lehet fölismerni, hogy a hivatkozásuk nem http:-vel, hanem https:-sel kezdődik.
A HTTP URI-kat is egy kattintással ellenőrizhetik ügyfeleink az admin-fiókjukban.
Az Ön weboldalához tartozó admin fiók is tud ilyet?