Még 5 tipp, hogy növelje a konverziót a weboldalán

Előző bejegyzésünkben írtunk 5 tippet, mellyel segíteni szeretnénk abban, hogy növelni tudja honlapja konverzióját. Szót ejtettünk többek között a call-to-action gombokról, a képek használatáról és a köszönő oldalakról.

Most 5 újabb tippel folytatjuk a sort.

 

Még 5 tipp, hogy növelje a konverziót a weboldalán

1. A menüstruktúra legyen könnyen átlátható

Minden weboldal kialakításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói navigáció kialakítása. Ezzel határozza meg ugyanis, hogy milyen módon és milyen sorrendben kerülnek kapcsolatba a böngészői az oldala tartalmával. Ha a menüpontjait nem jó sorrendben tálalja, akkor nem biztos, hogy megtalálja a felhasználó a számára fontos információkat.

A felhasználók általában a menüpontokat a weboldal felső részén, vagy bal oldalt keresik. Ez a kijelentés egyértelműnek tűnhet, de pont ezért nem érdemes eltérni a megszokottól.

 

2. Emelje ki a legfontosabb üzenetét

Új termékét, vagy szolgáltatását szeretné népszerűsíteni? Vagy éppen egy ütős akciója van a látogatói számára? Emelje ki a weboldalán cége aktuális üzenetét. Használjon jól megtervezett grafikát, vagy bannert a cél eléréséhez. A megfelelő helyeken alkalmazott képi kiemeléssel könnyen teremt érdeklődést és igényt a felhasználókban szolgáltatásai iránt.

Lehetőség szerint a weblapján több helyen is találkozzon a böngésző ezzel a figyelemfelkeltő eszközzel. Ha pedig aktualitását vesztette az üzenet, akkor ne felejtse el levenni, különben azt az érzetet kelti az érdeklődőkben, hogy nem törődnek megfelelően a weboldal frissítésével.

 

3. Ne feledkezzen meg a mobilon böngészőkről

Weboldalát különböző eszközökön fogják felhasználói látogatni, ezért annak mindenhez alkalmazkodnia kell. Ma már az okostelefonnal történő netezés természetessé vált, így ügyfeleket veszít, ha nem mobilbarát az oldala.

Szinte biztos lehet abban, hogy weblapja látogatóinak 40%-a okostelefonról érkezik. Ha a böngésző nem mobilbarát felülettel találkozik, akkor 95% az esély arra, hogy azonnal be is csukja a lapot. És az sem elhanyagolható szempont, hogy a Google már egy ideje előnyben részesíti a találati listákban a mobilbarát oldalakat.

 

4. Használjon ajánlásokat a weboldalán

A partnereitől kért és a honlapján felhasznált ügyfél-ajánlás rendkívül hatékony eszköz, mellyel könnyen növelni tudja vállalkozása megbízhatóságát. Ezen felhasználói vélemények azt mutatják potenciális vásárlói számára, hogy mit várhatnak el az Ön termékei, vagy szolgáltatásaival kapcsolatban.

A bizalomkeltés terén páratlan, ugyanis nincs annál jobb forrás a megbízhatóságra, mint egy olyan ügyfélnek a véleménye, aki már valóban használja az Ön termékét vagy szolgáltatását. Az ajánlásokról ebben a cikkünkben is olvashat: Miért használjon ajánlásokat a weboldalán?

 

5. Legyen a közösségi oldalakon is látható

A közösségi média platformok (Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, stb.) rendkívül népszerűek szinte minden korosztály számára. Tüntesse fel weboldalán, hogy mely közösségi felületen van jelen, hiszen így még több módon kommunikálhat a leendő vásárlóival.

Építse be ezeket a platformokat a weboldalába, és ösztönözze a látogatóit arra, hogy kövessék Önt ezen felületein is. Készítsen a közösségi oldalain is friss, érdekes és egyedi tartalmakat, ossza meg itt is a legfontosabb üzeneteit és kiemelt akcióit. Így könnyen válik később vásárlójává az a felhasználója, aki most még csupán érdeklődik.

 

Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!