Hogyan használja jól a kupont, mint marketing eszközt a webáruházában?
Rengeteg webshop esetében tapasztalhatjuk, hogy időnként kuponokat lehet beváltani, melyekkel fix összegű, vagy százalékos kedvezményt kaphatunk vásárláskor. Ez mára egy jól bevett marketing eszköz, hiszen bizonyítottan növeli a vásárlási hajlandóságot.
Ahogy az előző cikkünkben is utaltunk rá, nem mindegy, hogy milyen módon használja a kuponokat a webáruházában. Lehet, hogy rövid távon számottevő bevételnövekedést eredményez, de hosszabb távon akár profitvesztést is jelenthet.
Az alábbiakban felsoroljuk Önnek, miket tartson szem előtt, ha buktatók nélkül szeretne kuponokat alkalmazni a webshopjában.
Használja mértékkel
Minden webáruháznak az a célja, hogy vevői teljes áron vásároljanak. Ha túl sok alkalommal kínál kuponokat, azzal hozzászoktatja a vevőkörét az állandó kedvezményekhez. A vásárlói úgy fogják gondolni, hogy nem kell megvenniük a teljes árú termékeket, elég csak megvárni a következő akciót. A túl sokszor kínált kedvezmény csökkenti az árrését, melyet előbb-utóbb kompenzálnia kell valahogy (például áremeléssel).
Ne mindenkinek szóljanak a kuponok
Ha egy új vásárlót csak a kuponos kedvezménnyel sikerült megnyernie, akkor számolnia kell azzal, hogy ebből a vevőjéből vélhetően nem lesz törzsvásárló. Előfordulhat, hogy csak a kedvezmény mértéke miatt döntött a vásárlás mellett és többet nem tér vissza a webáruházába.
Véleményünk szerint ehelyett koncentráljon a hűséges vásárlóira és számukra kedveskedjen inkább kedvezményekkel. Örülni fognak neki és szívesen vásárolnak majd Önnél újból. Egy-egy jókorra időzített kuponozás rengeteg bevételt hozhat az Ön számára lojális vevőkörből.
Kuponkódjai legyenek egyediek
Alkalmazzon egyedi, vagy annak ható kuponkódokat. Az evidensnek tűnő, vagyis ránézésre könnyen kitalálható kódok azt az érzetet keltik, hogy a kedvezmény bárki számára elérhető. Az egyedi kód viszont azt sugallja a vásárlónak, hogy ez csak neki szól. Ezzel a kis trükkel könnyebben fogja törzsvásárlói bázisát növelni.
Kösse határidőhöz a kuponok beváltását
Ez talán túl egyértelműnek tűnik, de azért jobb, ha mégis leírjuk. Minden kuponjához tartozzon egy határidő, melynek leteltével a kuponok már nem érvényesíthetők. Ellenkező esetben Önnek lesz kellemetlen, ha valaki a lejárat után is tud még kuponkódot érvényesíteni. Arról nem is beszélve, hogy a határidő szintén cselekvésre ösztönzi a vásárlót, ha szeretné a kedvezményt igénybe venni.
Legyen célja a kuponozással
Mint minden marketing eszközt, ezt is folyamatosan csiszolni kell, hogy még jobb legyen a hatása. Azt javasoljuk, hogy ne ad hoc módon használja, hanem előre eltervezett stratégia szerint és mindig legyen valamilyen célja vele. Ami tervezetten túl mutat azon, hogy hirtelen több pénzt szeretne látni a kasszában.
Teszteljen akár párhuzamosan több kupont más-más paraméterekkel, hogy fel tudja mérni, melyikre harapnak rá jobban a vevői. Ha ez meg van, akkor finomítsa azt tovább. De mindig kellő mértékkel, mert ahogy feljebb is írtuk, a célkitűzés az, hogy a vevői többsége teljes áron vásároljon a webshopjában.