Hogyan készítsen hatékony űrlapot a weboldalára? (II. rész)
Előző cikkünkben bemutattuk Önnek a honlapján használt űrlapok működését és célját, illetve néhány gondolatban nekiláttunk leírni, hogy miket tartson szem előtt, ha jól konvertáló online űrlapot szeretne készíteni.
Most pedig folytatjuk a sort. Az űrlapok helyes tagolásáról, a plusz üzenetküldési lehetőségről, a felhasználók adatainak biztonságáról, valamint az űrlap kitöltését követő visszajelzésekről olvashat.
Mivel tegye hatékonnyá az űrlapjait a weblapján?
Tagolja megfelelően a kérdéseket.
Sokat segít a felhasználónak azzal, ha az űrlap kérdései jól tagoltak, mert így könnyen átláthatóvá válik. Az összetartozó egységeket válassza külön és lehetőség szerint lássa el címekkel. Külön tüntesse fel például ezeket:
- a megrendelni kívánt termék adatait,
- a leendő vásárló személyes adatait,
- a szállítással és számlázással kapcsolatos adatokat.
Bátran alkalmazzon magyarázó szövegeket is az egyes kérdésekhez, ha ezzel könnyíteni tudja a kitöltést. De ezzel ne essen túlzásba. Ha egy kérdés egyértelmű, akkor azon nincs mit magyarázni.
Adjon további üzenetküldési lehetőséget.
Nem biztos, hogy az űrlap kérdéseivel mindenre gondol, és előre kitalálja az érdeklődők elképzeléseit. Ezt tapasztalatból írjuk. Biztosítson a kitöltők számára plusz lehetőséget, ahol üzenetet küldhetnek Önnek, vagy megírhatják az egyéb megjegyzéseiket és kéréseiket. Ez ne legyen kötelező kérdés, de a mezőn látszódjon, hogy oda több szöveg is beírható.
Biztosítsa a felhasználót az adatai biztonságáról.
A felhasználók nem szívesen adják meg a személyes adataikat. Ezért egyértelműen és érthetően írja le, hogy miképp fogja kezelni a megadott adatokat. Ne jogi nyelven fogalmazzon, hanem tájékoztasson úgy, ahogy azt Ön is elvárná másoktól.
Tegyen az űrlapja végére olyan mezőt, ahol a felhasználóknak el kell fogadniuk az Ön Adatvédelmi irányelveit. A 2018. május 25-én életbe lépett GDPR rendelet ezt kötelezővé is teszi.
Úgy szerepeljen a kérdések között az adatvédelmi mező, hogy be is linkeli az erre vonatkozó dokumentumot, vagy menüpontot a honlapján. Így azt igény szerint a küldés előtt átnézhetik a kitöltők. Ráadásul ezzel saját magát is bebiztosítja, hogy az érdeklődők adatait jogosan kezeli.
Mindig adjon visszajelzést az ügyfél felé.
Fontos, hogy az űrlap elküldését követően a felhasználójának automatikusan jelezze, hogy a küldés sikeres volt-e. Ha ezt nem teszi, akkor bizonytalanságot kelt benne, hiszen nem tudja, hogy egyáltalán kap-e majd visszajelzést.
Az automatikus tájékoztatást több módon is megvalósíthatja:
- Felugró ablak: A elküldést követően megjelenhet egy felugró ablak. Ezzel kellő odafigyeléssel bánjon, hogy a mobilok kis kijelzőjén is jól jelenjen meg a doboz.
- Automatikus üzenet: Küldhet automatikusan egy előre megírt e-mail sablont az érdeklődő által megadott mail címre, ha a weboldalát kezelő rendszerben van ilyen program.
- Köszönő menüpont: A küldést követően navigálhatja az érdeklődőt egy úgynevezett köszönő oldalra is. Ezt talán a legjobb megoldás. A köszönő oldalakkal egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk, kattintson ide az elolvasásához.
Összességében elmondhatjuk, hogy azok az űrlapok működnek jobban, melyek könnyen áttekinthetők, kevesebb gépelést igényelnek és gyorsan kitölthetőek. Érdemes a leírtakat Önnek is betartania, ha szükséges, akkor módosítva a weboldalán használt űrlapjait.
Amennyiben mobilbarát honlapot szeretne készíttetni, a mi űrlapunkat itt találja!