5 biztos tipp, hogy növelje a konverziót a weboldalán
A koverzió az egyik legfontosabb fogalom a marketingben. Nem véletlen, hiszen minden weblapnak van valamilyen célja. Konverzióról akkor beszélünk, ha a honlap látogatója olyan konkrét cselekvést hajt végre, melyet Ön szeretne elérni a webhelyével: például ajánlatot kér, megrendel egy terméket, vagy feliratkozik a hírlevelére.
Jelen bejegyzésünkben leírunk 5 tippet, mellyel növelheti a konverzióját.
1. Legyen egyértelmű, hogy mi a felhasználó dolga
Mindig fogalmazza meg egyértelműen a honlapját böngésző számára, hogy mi a tennivalója, ha kapcsolatba szeretne lépni az Ön cégével valamilyen céllal. Ne csak egy szimpla elérhetőségek menüpontja legyen, hanem használjon jól látható és színében is megkülönböztetett call-to-action gombokat, vagy linkeket az oldalán. Figyeljen oda arra is, hogy a callt-o-action szövegei ugyanolyan hangvételűek legyenek, mint az oldala stílusa.
2. Tegye szellőssé a tartalmát
Mondandóját mindig a legegyszerűbben és legvilágosabban fogalmazza meg.
Segítse az olvasóját azzal is, hogy a menüpontok szövegei rendezettek és egységes arculatot mutatnak. Ha megfelelően tagolja a tartalmat, akkor annak befogadása és olvasása is könnyebbé válik.
A vizuális hierarchia kialakításához használjon több címet és egy-egy résznek is adjon címet. Értelemszerűen: minél nagyobb betűméretű egy cím, annál fontosabb. A kattintás ösztönző feliratai és gombjai pedig legyenek megkülönböztetve a többi szövegtől és legyenek egyértelműek a felhasználók számára.
3. Ne legyen unalmas
Ne ijessze el azzal a látogatóját, hogy a nyitólapján rögtön a cége alapításának történetét taglalja. Nem erre kíváncsi a felhasználó, hanem arra, hogy Ön hogyan oldja meg az ő problémáját. Nyílván a céginformációk is fontosak, de weboldalával inkább a leendő vásárlóira, felmerülő gondjaikra és igényeik profi kiszolgálására fókuszáljon.
Arról, hogy milyen a megnyerő kezdőlap, ebben a cikkünkben is olvashat: Ilyen a jó kezdőlap
4. Használjon képeket a weboldalán
Egy-egy jól megválasztott képpel néha többet közölhet cégéről vagy tevékenységéről, mint egy hosszabb szövegrésszel. Egy kép ugyanis több szimpla helykitöltésnél, és használatával remekül tudja befolyásolni a felhasználó érzelmeit. Egy fotó lehet legalább annyira érdekes, mint a honlap szövege, ezért szinte biztos, hogy megragadja a felhasználó tekintetét. Olyan képeket használjon a weboldalán, melyeknek van mondanivalója és segítenek annak a tartalmi résznek a könnyebb megértésében, melyhez párosította.
5. Alkalmazzon köszönő oldalt
Mindenképpen építsen be egy Köszönő oldalt a weblapjába, ami akkor jelenik meg a látogató számára, amikor például kitöltötte az Ön ajánlatkérő űrlapját, vagy megrendelt valamit a termékei közül. Ez az egyik a legjobb módja a konverziók mérésének is. Ha a Google Analytics fiókjában beállítja a köszönő oldal url-jét, akkor máris kifinomult statisztikákat láthat a célok megvalósulásáról.
Ráadásul az Önnel kapcsolatba lépő partnere is egyből visszajelzést kap, ezzel növelve a felhasználói élményt. Erről bővebben ebben az írásunkban is olvashat: Egy kevéssé kihasznált eszköz – a köszönő oldal
Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!