Mit tegyen, hogy a weboldala ne avuljon el? II. rész

Weblapot készít? Tudja, mire kell odafigyelnie, hogy az időtálló legyen?

Egy előző bejegyzésünkben már ismertettünk 3 szempontot: szót ejtettünk az egységes arculatról, a reszponzív kialakításról és a gyors betöltődés fontosságáról.

Most pedig még háromra hívjuk fel a figyelmét:

 

Mit tegyen, hogy a weboldala ne avuljon el? II. rész - Kreatív website

4. Felhasználóbarát navigáció

Minden weboldal kialakításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói navigáció kialakítása. Ezzel határozza meg ugyanis, hogy milyen módon és milyen sorrendben kerülnek kapcsolatba a böngészői az oldala tartalmával. Mondhatnánk úgyis, hogy ez az oldalon belüli hierarchia kialakítása.

Ha a menüpontjait nem jó sorrendben tálalja, akkor nem biztos, hogy megtalálja a felhasználó a számára fontos információkat.

A felhasználók általában a menüpontokat a weboldal felső részén, vagy bal oldalt keresik. Ez ugyan triviális kijelentésnek tűnhet, de pont ezért nem érdemes eltérni a megszokottól.

Lehetőleg ne alkalmazzon többsoros menürendszert. Törekedjen arra, hogy egy sorban kiférjenek a menüpontjai. Inkább almenükbe csoportosítsa a tartalmat, így a mobilok kis kijelzőjén is könnyebben átlátható lesz a tartalom.

Ha tartalmát tekintve hosszabb menüpontjai vannak, akkor azzal is sokat segíthet, ha a navigációs menüje folyamatosan látszik, így nem kell a felhasználóinak visszagörgetni a tartalom elejére.

Segítse az olvasóját azzal is, hogy a menüpontok szövegei rendezettek és egységes arculatot mutatnak. Használjon sok bekezdést, tegye szellősebbé az olvasnivalót. A vizuális hierarchia kialakításához használjon több címet és egy-egy résznek is adjon címet! Értelemszerűen: minél nagyobb betűméretű egy cím, annál fontosabb.

Mondandóját mindig a legegyszerűbben és legvilágosabban fogalmazza meg.

 

5. Saját szerkesztőfelület

Legyen a weboldalhoz saját szerkesztőfelülete. Ez az egyik legfőbb kulcsa annak, hogy weboldala időtálló legyen.

Gondoljon csak bele, hogy valakit megbíz weblapja elkészítésével. Nagyjából elmondja a megbízottnak, mit vár az oldaltól, mi vele a célja. Fontos figyelembe vennie, hogy mindenki máshogy gondolkodik.

Előfordulhat, hogy a weblap készítője nem érti meg teljes mértékben üzlete filozófiáját. Ez esetben az oldal nem olyan lesz, amilyet Ön megálmodott, az is lehet, hogy az információ teljesen félrecsúszik, így javítást kell kérnie. Ez gyakran plusz költséggel jár és akkor még nem is beszéltünk a plusz időbefektetésről.

Nem lenne sokkal egyszerűbb, ha Ön vehetné kézbe az irányítást? Vagy ha Önnek erre nincs ideje, megkérne valakit a csapatából, hogy foglalkozzon a lappal?

Ha saját szerkesztőfelülete van a weboldalához, akkor az információkat naprakészen tudja tartani és nem kell állandóan a webeséhez fordulnia a kéréseivel.

 

6. Közösségi média

Ma már nincs online megjelenés közösségi média nélkül. A közösségi oldalaknak egyre jelentősebb szerepe van a mindennapjainkban és egyre inkább a keresőoptimalizálásban is.

Számos közösségi oldal létezik: Facebook (A Facebook üzleti oldalakkal kapcsolatban ebben a cikkünkben már írtunk korábban.), Google+, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, stb. Ezeket az oldalakat egyre többen használják. A Facebooknak például Magyarországon több mint 5 millió tagja van.

Fontos, hogy a weboldalát kapcsolja össze a közösségi csatornáival. Engedje, hogy a felhasználói megoszthassák az Ön tartalmait (cikkeit, termékeit, akcióit, stb.), hiszen ez aranyat ér.

A bejegyzéseiben helyezzen el linkeket, melyek a weboldala egyes részeire mutatnak, ez SEO szempontból is előnyös lesz az Ön számára.

És mint mindenben, itt is a következesség és a folyamatosság a lényeg. Ha a weboldalát összekötötte a közösségi csatornáival, akkor tartsa karban utóbbiak tartalmát is.

 

Tetszett a cikkünk? Kérjük, ossza meg másokkal is!