Mire ügyeljen, amikor új menüpontot készít a weboldalán? Csekklista.

Biztos Ön is találkozott már olyan honlappal, aminek egy-egy aloldalán látszik, hogy utólag lettek készítve és valahogy nem illenek bele az összképbe. Összefoglaltuk Önnek 7 pontban, hogy mire figyeljen oda, amikor új menüpontot készít a weblapjára.

Ha ezeket betartja, akkor honlapja mindig egységes arculatot fog mutatni:

 

Mire ügyeljen, amikor új menüpontot készít a weboldalán? Csekklista.

Betűtípus

Válasszon ki egy betűtípust, és mindig ugyanazt alkalmazza a weboldalán. Olyat használjon, ami jól olvasható a monitorokon és az okostelefonokon is egyaránt. Ha egy másik betűtípussal szerkeszti meg az új aloldalát, akkor az elüt a webhelye többi részétől és rendezetlenséget fog sugározni. A honlapon használt betűtípusokról bővebben itt olvashat.

 

Színek

Az egysége arculat egyik legfontosabb eleme, hogy mindig ugyanazon színeket használja a weblapján, illetve amikor új tartalmat készít. Hogy melyek ezek a színek? A szöveg színe, a tartalomban elhelyezett linkek színe, valamint a szövegben található akció gombok színe. Ennél több színt ne alkalmazzon a honlapon. Ebben a cikkünkben olvashat arról, hogy milyen színt válassszon a weblapjához.

 

Tagolás és címsorozás

Az új menüpont tartalma minél szellősebb és jól tagolt legyen. A folyószövegekbe bátran tegyen sok-sok új bekezdést, ugyanis ezzel a honlapját böngészőnek segít a könnyebb olvasásban. Még jobb, ha az egyes szövegrészeknek külön is ad címet, és ezeket címsorként (h1, h2, h3, stb.) jelöli. A címsorral történő kiemelést soha ne szövegkiemelésre használja. A jól alkalmazott címsorokkal ugyanis a tartalom hierarchiáját tudja jól mutatni a Google keresőrobot számára.

 

Szövegkiemelés

Találkozott már olyan honlappal, ahol minden harmadik mondat félkövér volt, vagy alá volt húzva, vagy más-más színekkel jelent meg, vagy éppen csupa nagybetűvel volt írva? Elég idegesítő volt, igaz? Ön ne így csinálja! Inkább jól válassza ki azt, hogy a szöveg mely részeit emeli ki, mit tart fontosnak, amin mindenképp akadjon meg az olvasó szeme. Ha túl sok ilyet helyez el a tartalomban, azzal pont a lényeges információkat teszi láthatatlanná. Csupán néhány kiemeléssel sokkal hangsúlyosabbá teheti a kulcsfontosságú tudnivalókat szolgáltatásával vagy új termékével kapcsolatban.

 

Belső hivatkozások

Amennyiben lehetséges, helyezzen el belső linkeket az új menüpontjában. Egy honlap legértékesebb linkjei azok, amelyek egy adott aloldal szövegében kerülnek elhelyezésre és a webhely egy ahhoz kapcsolódó aloldalára mutatnak. Ezzel a látogatói is tovább maradnak az oldalon, illetve a keresőoptimalizálásnak is jót tesz. Azonban fontos, hogy csak akkor helyezzen el belső hivatkozást, ha valóban van kapcsolódási pont azzal az oldallal, amelye mutat a link, különben nem nyújt többlet információt a felhasználóinknak. Így használja helyesen a linkeket a weboldalán.

 

Képek

Az oldalak betöltési sebessége, a mobilon való netezés térnyerése miatt, mára nagyon fontos tényezőjévé vált a SEO-nak. Ne illesszen be a tartalomba túl nagyméretű képet, mert azzal rontja a weblapja betöltődését. Mindig kicsinyítse a képek méretét úgy, hogy az ne menjen a képminőség rovására. A képek használatáról ebben a cikkünkben is olvashat.

 

Reszponzivitás

Végül pedig, ha elkészült az új menüponttal, akkor ne felejtse el megnézni mobilon is, mielőtt láthatóvá teszi a honlapon. Ha valami nem jól jelenik meg, vagy esetleg nem fér ki a kisebb képernyőn, akkor szerkessze át.